Makea 3år!

2007-12-27. Dagen med stort D. Dagen min stjärna föds.

Lilla flickan börjar bli stor :) Dessa 3år har gått jäkligt fort, samtidigt som det känns som att hon varit med mig hela livet, att det alltid varit vi två. Makea är utan det minsta tvekan en hund som är one of a kind. Jag vet jämt vart jag har henne - till 100%, jag litar blint på henne, hon följer mig vart jag går och delar min huvudkudde varje natt. Hon har en enorm personlighet och är en fruktansvärt klok flicka. Visst har hon sidor som kunde varit bättre, precis som på mig, precis som på alla. Men hon är högt högt älskad och jag vet inte vad jag skulle göra utan en som henne.

Jag tror oftast inte på kärlek vid första ögonkastet, men här var det utan tvekan. När valparna var 3 veckor var jag och hälsade på första gången. En hel drös på 11 kravlade runt i lådan. Tidigare på mailen sa Tina att det fanns en liten tik hon tyckte jag skulle ha, hon visade redan bestämdhet och ett jävla anamma när hon ville ha något. När jag åkte ner visste jag inte vem av alla 11 det var, men när jag gick in i rummet så satte jag mig i lådan så plockade jag genast upp en blå liten krabat som fångade min blick på två röda. Underbar var ordet. Tina kom in strax efter och sa - ja, tiken jag menar är faktiskt den du håller i....

Hon var min ♥





Kärlek ♥

Vem kan motstå det lilla ögongodiset?! ♥

Jag och Makea har en ganska speciell relation. Jag vet att jag aldrig kommer få någon som henne igen. Hon är min alldeles egna lilla Ängel ♥ Och allt vi varit med om tillsammans redan, både bra och dåliga saker, gör oss tajtare för varje dag.






Massa GRATTIS på födelsedagen mitt hjärta! Du förgyller mitt liv med din kärlek och dina tokigheter, du vet att jag älskar dig över allt annat ♥


Kommentarer
Postat av: L, Inja & Fendi

Massa grattis på födelsedagen finaste Makea!! <3 Det fanns ett sjölejon på Marineland, NZ där jag praktiserade som hette Makea :)

2010-12-27 @ 00:17:58
URL: http://4fota.se
Postat av: Tezze och Makea

Lovisa: haha gulligt! Makea är döpt efter finska ordet makea (dock med annat uttal), vilket betyder sött (som socker). Inte helt opassande namn på min lilla blå ;)

2010-12-27 @ 00:24:31
URL: http://www.tezzeshundar.se
Postat av: Åsa

Underbara bilder på din blå!

Grattis på 3-års dagen!

Kram

2010-12-27 @ 09:28:47
URL: http://www.silvaspace.se
Postat av: Maria, Rocky & Malte

GRATTIS MAKEA!

2010-12-27 @ 10:36:43
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Anneli o Clemmie

Stort GRATTIS till din fina lilla guldklimps tredje födelsedag!!!

2010-12-27 @ 14:40:26
URL: http://www.bloggis.se/clemmie
Postat av: mamma

Jag kan inte annat än att hålla med. En liten krabat som denna får man aldrig mer. Det finns ingen som är så högt älskad som Makea. Hon har allt man kan begära, ett lynne som få, så trogen, så helt underbar klok. När pappa går till köket är hon genast där, när jag och hon plockar svamp så är det Makea håller koll på var jag är. Hela familjen har mycke glädje av Makea. GRATTIS VÅR lilla 3åring.

2010-12-27 @ 19:29:20
Postat av: Nadia

Grattis till vår älskade syster på den stora dagen!!

Känner igen så mycket i det du skriver, dom är verkligen speciella!!

2010-12-27 @ 22:14:12
URL: http://www.nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Mia

Grattis i efterskott till din vackra blå fröken :)!

2010-12-28 @ 15:01:21
URL: http://k9konsulten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0