träning



Snart är det vår och det börjar bli dax att ta tag i träningen lite på allvar känner jag. Det vi gjort under vintern är lixom mer freestyle, drag och lek,,, sånna lite mer avslappnade saker (ja, signalkontroll på freestylen har vi jobbat rätt mycket på! Makea vill helst göra allt ;)). Men ett par pass nu har bestått av mer tävlingsinriktade saker, som fjärr, kryp, vittring osv. Vittringen, krypet och framförgåendet är ju tyvärr sånna moment jag skyfflar under mattan, ofrivilligt! haha. Hade till och med glömt av vittringen helt o hållet till för någon vecka sen. Så kan det gå ;)

Så nu i helgen när jag varit lite sjuk o började känna mig lite bättre idag så passade jag på att träna kryp, fjärr o vittring inne i hallen.

Krypet har Makea lite svårt för,, eller det var taskigt, men jag har inte tränat in det riktigt, haha! dock gick det rätt bra idag! Har inte gjort det alls sen tidigt i höstas för att få henne att "glömma" det fellärda och få en ny chans. Idag tog hon det mer lugnt och metodiskt, ett steg - klick! Får väl se om vi kan fortsätta så..

Metallapporten körde vi lite med, mer för att se om hon tänkt ta den i munnen alls :P Men det gjorde hon, första gången lite tvek, men sen va det inte mer problem än vad vanliga apporten har ;) haha.

Vittringen. Ja, den testade jag en gång i veckan bara för att se vad hon gör,,,, och spårhund som hon är så gör hon som de flesta gör! Plockar allt samtidigt! Idag hade jag en liten plan om hur jag skulle få det att funka och det verkade lossna lite (tills hon flippade ur, haha). Ska köra sen igen och se om vi började få lite rätsida på det hela eller inte ;)

Nästa helg är vi ett litet gäng som ska träna ihop, det ska bli roligt efter hela vinteruppehållet! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååå så skoj! Jag vill också ut på tävlingar i vår, nu snart. :D Menmen, man kan ju inte få allt..

När ska ni starta? :)



Haha, vitringen var ett moment som jag också sållade bort från början, nära på att glömma det. Tur att det var lätt att lära in. ;)



Kram!

2011-01-25 @ 17:36:23
URL: http://aymiks.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0