Aussiekakor och träning

Igår bakade jag Aussiekakor och gjorde bokstav med kristyr, eller vad det heter, till dom som skulle komma idag, ja några blev ju sjuka så dom får la få sina på onsdag ;) Ska ta kort på dom. Men tror Nadia gjorde det också.

Idag blev det ltie träning härhemma. Som sagt så blev några sjuka så vi blev bara 3 ;) Men vi fick både mycket träning och snack! Makea ville faktiskt träna och var explosionsartad i början. Men sansade sig något efter en stund. Trodde hon skulle vara lite "lost" nu när hon löper men än så länge är hon inte sååå lost. Men det kommer. Det ända som är nu är att hon är lite mer ofokuserad, att hon inte "orkar" hålla fokus lika länge och att hon är lite lite lugnare inomhus, till speciellt mammas lycka får jag nog säga ;) Det är inte mycket lugnare men hon kan få för sig att sova lite och sånt där oftare.

Mamma och Ebba kom förbi och vi bytte hund en stund så Ebba fick ett litet lydnadspass och hon var så taggad som den lilla buhunden bara kan bli ;) haha söta gul! Hon gjorde ett sjukt snyggt fotgåendepass! Hon har ju inte fått riktig lydnadsträning på lääänge, flertalet månader, helt enkelt för att hon kom in i en period när hon tröttnade helt och min tid inte har funnits. Men nu ska vi se om den håller i sig lite så ska vi nog ut och tävla igen =) Jag älskar ju det! Men vi håller oss än så länge i klass 1, även vi har 5st 1:a pris ;) Men Ebba ramlar igenom lite på tvåans moment, så där får vi se om vi lägger ner tid på det.

Kul att kanske få två tävlingshundar igen då, om Ebbas energi håller i sig...

Ja efter att ha kommit in vid 3-tiden (jag och nadia fastnade i prat, haha) så var familjen i full sjå med att baka julgodis!! Mums!!

Nu väntar en GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD mat snart! Känner hur det börjar lukta gott!!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Tråkigt att ni bara blev 3 stycken...men är man sjuk så är man...jag somnade som en stock när jag kom hem efter vårt spår idag...jag kanske åxå har fått en släng av förskylningen som Jojje har...

Kul att Ebba gick så bra idag...du skrev att du har 2 hundar att tävla med...DU KAN FÅ TRE OM DU VILL!!! MILOU STÄLLER SÅ GÄRNA UPP OCH HJÄLPER DIG!!!!!!!!!!!!!! Många andra vill ha din hjälp i ringen men JAG tar gärna hjälpen på lydnadsplanen istället ;o)

Hoppas att maten var god!!

Ha en helt underbar lördag och forsatt helg!!

Lycka till med pluggandet i morgon!!!

Massa kramisar Linda.

2008-12-06 @ 18:00:43
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Det låter som om ni haft en bra dag. Är väldigt nyfiken på vad som gjorde dig så förbannad så domaren låg illa till. Kanske kan fråga Eva-lena. Synd bara att man blir så besviken när det ska vara kul att tävla. Hoppas att allt är bra med dig annars. Kram /Anki och lilla Vilda

2008-12-06 @ 19:27:24
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0