Dan efter dan!

Julafton är över för detta året.. Varför går själva dagen så fort? Sen tar det så lång tid till nästa... Jaja. Trevligt var det iaf och fina julklappar blev det!

I tisdags kväll fick ju hundarna gå igenom julbadet. Igår förmiddag borstade jag igenom dom, Ebba är jag ju van vid att hon tappar massa päls men Makea............. Makea är snart en nakenhund för när jag dragit två drag med borsten så satt hela hunden fast på den!!!!!! Panik började utveckla sig eftersom det är en jäkla utställning om 1 vecka!!! Så vi kan ju bli glada om det blir något litet pris över huvudtaget då, haha, eller så byter vi taktik och går till ringen med de mexikanska nakenhundarna!! =D Nädå, lite päls sitter väll kvar... men det är så typiskt bara, varför fäller man mitt i vintern... Löpet gör ju sitt.

Även om löpet är över och sånt så är hon rätt seg i kolan och har svampar i öronen, så vi ska ut och träna idag för att avgöra om det över huvudtaget är någon idé att tävla imorgon. Eftersom tisdagens träning blev rätt seg så kändes det då som ingen idé men vi får se idag.

Cykling fick Mackson testa på här om dagen. Först ledde jag cykeln en bra bit och hon skulle gå fint brevid, ja det var ju inga problem så långt iaf. När jag sedan försiktigt satte mig och långsamt förflyttade cykeln framåt så studsade makea sidled brevid cykeln och gap-skällde (fråga mig inte vad det betyder, men ni fattar) konstant i typ 100meter eller nått. Sen fattade hon vinkeln och tyckte det var kul. Och när hon tycker något är kul går det ofta till överstyr, så även här.... Varför trava långsamt när man äntligen får visa hur snabbt man kan trava när matte för en gång skull kan hänga med i samma hastighet!! Tillslut gick det iaf bra och hon kunde trava i MIN takt snällt vid sidan av cykeln. Det var knappats någon lång sträcka vi tog, men bara så hon får känna på det.


Maten och Makea gick inte ihop, så vi är tillbaka på 100% nordic...

Nu ska jag leka med klapparna, haha ;)

Hoppas alla haft en trevlig jul! Det har vi, och idag tog vi en härlig långpromenad i det vackra vintervädret (iaf lite frost), Makea var galen.. Vi mötte mängder med joggare som nog har drömt mardrömmar efter gårdagens julbord och spenderar denna dagen med gym och jogging. Galet folk säger jag bara. Det var la i alla fall halva Tuve som var ute....

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Cykling ja det är kul... Tänk att jag kan se Makea framför mig hur hon hoppar och studdsar av glädje av att matte fått upp farten lite, för farten är ju INTE makeas problem jo LÅNGSAMT tempo då kanske... ;o)

Fick du programmet som du önskade dig till datorn????

Vi ska nog köpa det efter helgerna... :o( jag vill ha det NU!!!!!!!!!!!

Ha det så bra och LYCKA TILL i morgon om ni startar!!!!!

Vi hör av oss om hur det går för oss, vi åker vid 5.30...

Kram Linda, Jojje och Milou.

2008-12-25 @ 17:22:10
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Hihi...



Tänkte bara säga att jag snart får igång min gammla sida (Hundearnamina.dinstudio.se)



Ha det gott // Emelie, Bamse & Lizzi

2008-12-25 @ 19:00:03
Postat av: Nadia, Caddy & Nea

Tack för det fina julkortet!! Till nästa år ska jag oxå ha lärt mig hur man gör med photoshop ;0)

Hade tänkt komma och kolla imån men såg att samlingen är vid 7.30 så jag kände genast att det nog inte blir så... Alldeles för trött just nu! Men alla tummar och klor kommer hållas för att det ska bli en riktigt trevlig upplevelse för er båda, trots allt ludd hon fått i öronen!

Massa kramar

2008-12-25 @ 19:23:59
URL: http://www.nadiacaddy.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0