höglöp och träning..

... ja det är två saker som inte brukar passa den gula. Men igår var jag ute och tränade med den blå. Vi tränade ettans moment och det gick väldigt bra, lite långt fram emellanåt i fotpositionen, men men.. Hon var iaf väldigt pigg och arbetsglad. Sen kom mamma ut från skogen, då fick hon springa till henne, sne när hon vände och kom i full speed kom det ett LIGG (ja, jag har aldrig testat det innan, men tänkte på treans inkallning, tankarna ligger lite före ibland) rent spontant för att utmana ödet... Tro det eller ej men det sa SMACK så låg hunden som en plattfisk!!!! MASSOR belöning!! Testade det några gånger till för att se om det var engångsföreteelse.. Nix, hon tyckte det var ASKUL! Gjorde det dock inte under inkallningsform, det behövs ju inte än. Har testat lite samma sak med STANNA och det har vart lite svårare, men poletten trillar väll ner, haha.

När hon ändå tyckte det var kul att träna så gjorde vi lite fjärr med. Jag har ju haft stora problem med rumpförflyttning men det har blivit bättre, och nu kunde jag stå 2 meter ifrån utan att hon flyttade rumpan! Jihoo! Sen körde vi trix och skojsaker för att det inte skulle blir fööör mycket, det är trots allt höglöp..

PM till kungsbacka har kommit. Där har jag två alternativ, stryka mig eller starta Makea (som ska vara färdiglöpt). Ebba funkar inte tillsammans med någonting som luktar häst eller annat djur så det går bara inte. Så jag får se närmare hur Makea är i huvudet efter löpet, så kanske vi går ut och testar bara, det är ju ridhus. Men då tar vi det inte seriöst, just pga av löpet ligger så nära inpå. Men vi får helt enkelt se.. Verkar hon med på noterna någorlunda så är det inte omöjligt att vi startar iaf.. utan förväntningar och bara ha skoj för att glömma Orust-tävlingens dåliga minnen.

Nyss inkommen efter en lång härlig promenad med vovvarna och min kompis, nu är det lunch - sen jobb!

Kommentarer
Postat av: Hana

När har du tänkt att komma? Fungerar inte GPSen??? :P



2008-12-15 @ 15:55:07
Postat av: Sara och Mischa

Tack. =) Grattis själv, till körkortet!! Det måste kännas underbart.

2008-12-15 @ 16:15:48
URL: http://collimin.cybersite.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0