Ja ni..

Ja som många fått reda på att jag tävlade jag och Makea igår och jag har fått många undringar per SMS etc hur det gick..
 
Debuten blev kort. För att göra en lång historia kort så kan jag ju säga att på platsliggningen hände det saker som gjorde att jag för första gången någonsin reagerade på ett domslut och efter diskussioner med domaren så valde jag att bryta... Mycket pga att jag inte vill gå in arg och förstöra Makeas positiva inställning och energi till tävling. Den ska jag bevara väl då hon är så lycklig när hon får träna och tävla. Dock kändes hon lite ofokuserad men idag löper hon så svaret kom snabbt. Inte så konstigt? Ändå skötte hon sig rätt bra. Dessutom hade domaren ifråga dragit ner mina poäng något hutlöst pga att jag vågade sätta mig emot när de flesta andra, som stod och disskuterade argt med varandra, inte gjorde det.

Jag blev förvånad över min egen reaktion men är stolt över mig själv kan jag säga - att jag vågade säga ifrån vad jag tyckte! =) Och detta är verkligen ALLRA FÖRSTA gången jag ens reagerar starkt på en domare, oavsett lydnad, utställning eller annat. Jag tycker att en domare är en domare och dömer efter vad hon/han ser och dom har rätt i att göra det.. Men denna domaren........ denna domaren ska vara glad att jag inte ordagrannt bad honom köra upp sitt huvud där solen inte lyser och dra till det varmaste platsen under jorden där änglar inte direkt syns till... För att förklara milt sagt såhär på internet.

Undrar någon något mer så har jag en telefon . Det blir mycket att skriva och sms'en blir långa och dyra.......

Nu löper även Makea så tävlingarna blir framskjutna till nästa år. Då ska vi sopa banan =)

ha de!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Tråkigt att det blev som det blev igår på er debut men jag tycker att du gjorde HELT RÄTT!!!!!!!!!!!!!

Som de säger på andra idrottstävlingar/matcher:

UT MED DOMARN...UT MED DOMARN!!!!!!!!!!!!!!

Skönt att träningen idag gick så bra iallafall!!!

Ha det så bra och lycka till i januari när ni kör för fulla muggar igen!!!!!!!!!!!!!!

Massa tröstkramar Linda.

2008-12-04 @ 19:20:30
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Eva m buhundar

Nyfiken... Du får gärna berätta en kortverion om vad som hände via meddelande på en viss hundsajt... Vem som var domaren kan jag faktiskt gissa mig till med tanke på var du var och tävlade, men jag kan ha fel. Var det B. B.?

2008-12-04 @ 22:01:43
Postat av: Ida

Ja det var inte mer än rätt. Och domaren ifråga dömde bra konstigt, bra poäng till dåliga moment och dåliga poäng till bra moment. Man hade inte direkt velat tävla för honom.. tror han delade ut 4 10:or på 10 ekipage.

2008-12-05 @ 17:14:50
URL: http://www.aussietok.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0