Monsterhund!

Ja så kan man på ett enkelt sätt sammanfatta den blå. Hon är ingen lätt hund och ger mig 10.000-tals gråa hårstrån!! Nästan 1år gammal och i trotsålder, dessutom i sista dagarna på löpet, så har hon kaxat till sig något otroligt! Hur mycket jag än älskar henne så kan hon tricket att till och med driva mig till vansinne asså! Hon gör allt hon inte får göra, hon slår dövörat till när hon får lust med det, lägger sig mitt ivägen överallt utan att flytta sig och ger sig på Ebba på alla möjliga sätt!

Ja, det är ju dessa åldrarna som hör till hunduppväxten.. Det är bara att ta tuffare tag och stå ut med det, men lyssna ska hon göra! Promenaderna kan ibland vara rätt tråkiga då jag hela tiden får vara hård mot henne för att faktiskt visa vem det är som bestämmer här.. Men när hon fattar vinkeln så är hon som vanligt resterande av den promenaden. Mot Ebba kan hon ibland vara jäkligt elak, även om Ebba inte alltid är så oskyldig heller!! Och hon har ett humör som bara hon kan ha!! GUSCH!!!! Men förutom trotsålder så finns det tyo ingen bättre hund rent temperamentsmässigt, hon är allt jag vill ha! Utan tvekan en tös med väldigt mycket hund i sig! Men min ängel ♥

Åldern går över och hon vet sin plats.. Men träningarna i veckan får avgöra om vi över huvudtaget lägger ner energi till att åka till tävlingen på fredag..

Två sidor av fröken blå:

Galen rabiat hund med ett helsikes humör och ett jäkla anamma! Så man oftast ser denna tös.


Sötaste lilla älskling som man inte kan låta bli att bli förälskad i ♥ Den lugna, timida sidan är dock mer ovanlig, haha.

 
Sötaste galenpannan, älskade hund ♥ Bara min ♥ Bäst i världen

Idag tog vi julkort och har nu suttit en snabbis för att göra iordning något att skicka iväg till vännerna. Kortet kommer upp här på julafton. Makea ville även visa sina konster på korten, haha så söt! Ebba också, även om hennes inte var lika söta på ett julkort då hon somnade, räckte ut tungan och blinkade med ett eller båda ögonen, hahaha. Makea vill mer ge tassen och buga och sånt.

Jag och syster var iväg och handlade gran och julklappar, men jag har ändå en julklapp kvar..

Imorgon ska jag ge mig av till Eva-Lena och köra lite viltspår.


Kommentarer
Postat av: Flisan

Aussies är galna! :P Umgicks med två igår.

2008-12-22 @ 15:22:51
URL: http://egenhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0