Officiell tävlingsdebut.


Det blev det idag för lilla blå! Trots bomull i öronen så åkte jag dit för att vara lite social och köra på skoj =)

Det var 21 startande! Det är många! Domare var Lennart Pettersson och vi drog startnummer 15... Alltid ska man dra så sent som möjligt, men men.. Kallt som f*n var det!!!! Blåste med vindar från nordpolen! Tur att man tog med täcke till hunden. Det blev 3 platsliggningar och vi fick en ytterkant i sista läggningen. Makea låg fint trots att hon inte hade något stöd, den enda hunden som var brevid henne reste sig, hunden därpå kröp iväg och käkade hästskit! Och platsen oroar mig alltid, man vet ju inte hur det går, vissa hundar kan få frispel osv. Skönt att få det avklarat iaf!

Sen tog det någon timme innan det vara våran tur, domaren skulle ha paus och allt. Förståligt att dom ville värma tårna kanske ;) När det väl var våran tur så gick det rätt bra måste jag säga. Linförigheten var i mina ögon ren katastrof, det sämsta hon gått!!! Jag tyckte stundvis hon var helt borta och fäste många gånger blicken på läktaren och folket där och tappade därav i svängarna. Men när hon inte gjorde det så gick hon väldigt bra och korrekt varken långt fram eller växlande position. Så det hela resulterade trots allt i en 7:a.

Rätt och slätt kan jag säga att resterande moment resulterade endast i 10:or!!!!!!!!!!! Och (konstigt nog) fick vi en 8:a i helhet.

186 poäng slutade vi på! En 6:e placering av 21 startande där 14st fick 1:a pris!!! Det var inte klokt var bra standard det var över lag på hundarna. 14 ST FÖRSTA PRIS!! Det är MYCKET! Normalt vinner man typ på 186 poäng lixom.... Hon som vann här var en schäfer (som dessutom har en aussie från door keepers, Dodi, som har presterat i SM! Vi stod och snackade en stund) och hon vann på 197,5 poäng. Och alla 3 pallplatser togs av över 190 poäng. Så ni förstår att kvalitén var hög.

Men jag är väldigt nöjd med min blå's prestation! Inte så pjåkigt av en precis-efter-löpet-och-i-trotsålders-tik ;) haha.

Nu väntar lydnadsvila och igång med utställningsträning! Lydnaden drar vi igång och tävlar i, i februari igen!

Cykeltur fick hundarna var sin när vi kom hem vid halv 1. Makea var väldigt duktig idag och hoppade och studsade när jag tog ut cykeln, inte när vi cyklade ;) Söta blå tycker det är askul att cykla!! Trots att det är korta sträckor.

Kommentarer
Postat av: Sara och Mischa

Wow GRATTIS!!! Vad duktiga ni är!



2008-12-26 @ 20:04:12
URL: http://collimin.cybersite.se/
Postat av: Ida

Grattis till första priset :D Det är ni värda! Vi ses på MYDOG antar jag ? Vilken dag ?Skall inte ställa men kika iallafall ..:p

2008-12-26 @ 20:41:51
URL: http://www.aussietok.tk
Postat av: Lena, Sexy, Bonita och Meja

Stort grattis från oss här i Kungsbacka!

2008-12-26 @ 20:45:13
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Vi grattade ju dig lite igår via sms MEN det kan ALDRIG bli för mycket grattis SÅ:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS till de fantastiskt fina poängen å till alla 10:or!!!!!!!!!!

Helhets-8:an var ju kalas!!!!!!!!!!!

Det är grymt att ta ett första pris med lilla toktrollet dagen före 1 års dagen!!!!!!!!!!

NI ÄR BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nu över till mitt egentliga ärende:

GRATTIS MAKEA PÅ 1 ÅRS DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha det så bra!!!

Ses i morgon!!!

Tack ännu en gång för hjälpen med julkortet!!!!!!!!!

Har du lust att göra ett nyårskort åxå????? ;o) SNÄLLA!!!!!!!!

Massa grattis kramar Linda, Jojje och Milou.

2008-12-27 @ 10:18:11
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Tessan

Dunder-grattis till 1:a priset, jag är grymt impad :)Grattis även till körkort och Makeas 1 års dag!



See you....

2008-12-27 @ 12:09:44
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Marie

STORT GRATTIS till den officiella debuten !! Vilka härliga poäng !!

Kram

Marie

2008-12-27 @ 19:34:48
URL: http://www.rubypassions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0