Rubrik.

Jag har satans tråkigt, sitter här och jobbar till 23.30 i kväll (natt i min värld, snark) och har inte ett piss att göra. Slutar imorron och ska jobba förskjutet för att kunna bjuda på kakor (hemabakta av mig och min kompis). På fredag ska jag traska ner och sätta mitt feta (nej ganska litet faktiskt) arsle på ABF, kul?? Nej, men dock ett måste.

Pratade precis med Linda (igen) och ja, det var andra dagen i rad mobilbatteriet "bara sådär" tog slut.. Hihi busigt. Men det som skulle förmedlas, förmedlades i början vilket iofs vad bra, sen blir det ju bara "skitsnack" om hundar... Det där träsket man brukar hamna i av okänd anledning =)

Idag var jag över hos grannen och hennes 5 dagar galma, ljuvliga faraovalpar! Nisse blev extas när jag kom och Luna blev jätteglad att det kom en "kändis" och ville titta på hennes underverk! En liten tös satte sin tass i hjärtat på mig med en gång! Man blir ju såld, förhoppningsvis ska just hon få stanna hemma!! Så kul att följa dom så nära och jag hoppas att hon utvecklas till det som både jag och Lotta hoppas på, dvs en riktig "Makea" =) Hon visade en bra start mot att bli det iaf ;) hahaha

På fredag kanske jag ska sitta valpvakt medans Lotta gör ärenden, att bara få sitta och titta på liven gör en tårögd. Detta mellan mitt ABF-besök, som sker tidigt på morgonen, och mitt nya valpbesök, nämligen hos Hanna!! Måste inviga lilla CK (Ja, Hanna, jag VET hur han ska stavas) till dårfamiljen! Även om han är en liten variant av den (sheltie). Hanna påstår att det är ett monster... men vette fasen... hon kan ju jämföra med lilla blå som valp, haha. Han verkar dock som en helball krabat med myror i brallan!

Jobbigt är det att ha så många valpar i närkretsen! Tina, skyldig till den blå *ler*, har ju massor med, på raken!! Kliar i fingrarna!

Någon större aktivitet idag och igår med the dogs blev det inte, men Ebba tycker nog att hon gjort sitt för 6 månader framåt (fast hon verkar vara ovanligt pigg och villig nu.. hmm..) och dne blå ska få sitt inom kort! Jul, nyår och mellandagarna finns det inte tid för speciellt mycket vila, men det är la så ett liv med blå ska se ut? =)

Det är en hemsk tanke att tänka att Dåårarnas N-kull faktiskt blir 1 år om exakt 10 dagar! Tiden går FÖÖR fort! Men jag lääääängtar så till sommaren när Agilityn kan dra igång på riktigt, det pirrar i hela mig nu! Vill vill vill! Söket ska vi försöka se om vi kan lägga krut på till våren, det är något som blå håller tajt om hjärtat! Så det ska vi försöka utveckla. Även viltspåret och uppletande ska vi lägga mer energi på. Så får lydnaden (faktiskt!) kommer lite emellan allt, vi har ju inte bråttom? Ja LP i ettan ska ju vara överstökat så att vi med lugn och ro kan lägga fokus helt på tvåan emellan all annan träning.

Nä nu får jag hitta på annat bus än att sitta här, ögonen går i kors och det var inte meningen att texten skulle bli så lång.

See ya!

Kommentarer
Postat av: Charlotte och Esther

Ni är bara så duktiga.

Ville bara önska God Jul och Gott Nytt tränings och tävlingsår med vovvarna.

2008-12-18 @ 10:22:22
Postat av: Hanna

Men om du nu vet hur det stavas kan du väll skriva RÄTT! Det är ju INTE EN ENDA BOKSTAV RÄTT!!!!!!

Annars sak jag börja stava Makea: Äqzxycåäö!



Troligen är inte ZEQÅ lika galen som Äqzxycåäö men han är den värsta valp jag haft! Just nu sover den... Men vi kan ju prata om vad han gjorde med Zibban på telefon... Hade inte mamma varit hemma...



PUSS PUSS HÖRES!!

2008-12-18 @ 13:36:42
URL: http://www.hogwartsbulldoggs.nu/Hannas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0