En oförglömlig upplevelse och en lycklig ägare till en blå!

Ja Frölunda - Ottawa var HUUUR kul som hellst!! Man fick rysningar när det var stående ovationer för Alfie. En låååååång ovation. Sen när han gjorde mål på frölunda och även då fick han applåder. Och det är inte dåligt. Frölundas scandinavium är elitseriens tuffaste publik. Vi tvekar inte om att bua ut vårat eget lag om dom inte spelar bra. Tack Thereze för en mycket trevlig kväll!!!

Idag direkt efter jobbet stod Hanna och morfar på dörren. Morfar skulle hämta Ebba, som ska sova över där. Och Hanna skulle hämta mig och den blå. Det var dax för Makea att få testa på viltspår. Vi åkte hem till Hanna och åt. Makea tyckte deras bulldog Elsa var en vääääldigt läskig typ och vågade inte riiktigt gå fram. Men dom hade lite livlig konversation. Elsa låter när hon andas - Makea tror att hon morrar och morrar därför tillbaka. Dom röt ihop en gång vid köksbordet.. Men det blev lugnare sen. En rejäl tillsägelse var och sen fick hon lägga sig ner och inte röra en fena. Det gick bra. Elsa uppfostrar sånna som inte lyssnar. Och Makea behöver bli uppfostrad ;) haha

Sen kom Carina med Fonzie och Tierra och vi lämnade hundarna för att gå ut och lägga spåren. Ett till Zazib, ett till herren Fonzie och ett till Mackson. Tierra fick en bruksspår då det är tävling i det snart. Sen gick vi till bilarna och hundarna. Tog en fika och snacka allmänt. Bestämde oss för att göra en uppletande ruta med 6 föremål. Det var Fonzie som fick gå först och hämta 2 föremål. Sen Zazib, som inte ville ta andras konstiga saker i munnen, men när matte la hennes tross där ute så gick det bra. Sen skulle jag testa Makea. Vet inte vad jag tänkte, enligt mig så kunde hon ju inte, vi har testat på öppet fält typ 5 meter när hon ser mig leka och lägga ut den och sen skicka. Men det var länge sen. Hon var dock taggad som få så jag gav det en chans. Höll henne, pekade med hela handen ut mot rutan och sa lugnt "leeta". Jodå, hon stack som ett skott, utan att överdriva. Hon fick sakerna i vinden och plockade dom direkt. 2 saker utan problem. Tierra fick också göra men hon finner inget roligt i det. Fonzie fick plocka resten som var därute =)

Sen efter ett tag var det dax för spåren. Hanna och Zibban gick sitt först. Jag gick med bakom eftersom domarna gör det på anlagstest, och det ska hon ju göra på söndag!! Lite efter mitten på spåret tappade hon det, vi misstänkte levande vilt, då det finns mycket där. Efter lite fram och tillbaka och cirklar så plockade hon det och resten gick fint! Sen fick Makea gå sitt. Hon har inte gått sånt förut. En gång fick hon testa men var inte intresserad. Jag gick fram till start och pysslade medans Hanna höll. Sen släppte jag tyst på henne och PIONG så var hon iväg. Inte föör snabbt, men mycket bra fart. Efter ca 25meter tappade hon det. Velade lite och tittade på mig, som bara stod tyst. Gjorde lite slag och fick sen tillbaka det. Gick en jättefin bit och precis innan slutet, som var inne i värsta enbuskesnåret, funderade hon på hur hon skulle komma dit, men jag tror hon hade det i näsan. Sen lekte vi med slutet!! SÅÅÅÅ stolt!! Jag trodde ju inte ens att hon kunde?!?!?!?? Sji fick jag.. ♥

Carina tyckte Makea hade en underbar personlighet. Vi har ju inte träffats så ofta nu på sistone. Hon tyckte jag skulle vara mycket glad över att jag har en hund som henne. Hon har en fart och ett jävla anamma och en förmåga att koppla av. Och det stämmer nog.

Ja nu är det en väldigt trött hund som ligger utslagen i sängen.

Imorgon händer det mycket skoj!! Mer om det imorron.

Kommentarer
Postat av: Jenny o Vixhen

Åh, massor av lycka till på anlagsprovet på måndag från oss ;0)

2008-10-03 @ 22:35:40
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com
Postat av: tezze

Jenny: Haha neej det är inte jag som ska göra det ;) Min kompis och hennes zazib ska göra anlaget imorgon, söndag. Igår var det första gången Makea gick viltspår :P

2008-10-04 @ 09:15:18
URL: http://hem.passagen.se/ebbsnoff
Postat av: Carina, Fonzie & Tierra

Tack för i går. Det var jätte mysigt att träna med er :-)

Ja du lilla makea är en härlig tjej som du har mycket att jobba med. Tänk på att hon är i trots åldern och testar er all just nu. bara ett tips. Plocka bort vakten så mycket som går för det kan bli ett problem annars. Fonzie var också vaktig när han var yngre och vi fick jobba bort det och "förklara" att det är vi som är flockledarn och inte han. Inte lätt, men det går. Aussien är ju en vall och vakthund.

Ha det gott vi syns och hörs

Carina med flock

2008-10-04 @ 12:04:55
URL: http://www.lerlycke.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0