Jaaa..

♥Jag är fortfarande glad över helgen. Det som var mest positivt är att jag VET att det är den nivån Makea ska ligga på. Det är den nivån som hon ligger på rättare sagt. OM allt klaffar såklart! Det kan alltid gå fel, man är otydlig, hunden missuppfattar osv. Det är jag medveten om. Men när allt klaffar ska hon ligga här. Ja, lite högre då, det avdrag vi fick var ju MITT fel. Hon gick perfekt...

På söndagen var det utställning. Grannen och hennes Farao Nisse åkte med oss. Makea kändes något seg men lyssnade bra. Vi mötte en 1års hane från Missnutts kennel. Makea blev BIR och senare BIG-4a. Så jag är nöjd. Det var en mycket trevlig utställning. TYVÄRR är det så på inoff att man kan gissa vem som vinner. Det är ALLTID schäfer eller Sheltie.. Och så även här. Schäfer 1a Sheltie 2a.. Så tråkigt. Tror att det är för att domaren inte är tillräckligt säker på övriga, ibland lite ovanligare raser, även om dom är finare.

Nisse blev iaf BIS 3 veteran och ett mega grattis till Snygge-Nissen!!

Jag har bilder men inte hunnit lägga in dom. Fullt upp. Igår agility, båda dogsen med för att passivitetsträna. Den blå är duktig på det, lägger sig och tittar. Den gula står och skäller försiktigt hela tiden, inte hysteriskt, mer "kom och rädda mig då!"

Idag lydnad för lill-blå. Våran plan blir så JÄVLA dålig när det regnar, men det ville jag ha. Hon gick bra vi gick igenom alla moment med publik, alla tittade på alla. Hon la sig väldigt långsamt bara men annars var det godkänt för min del. Det är ju inte konstigt att hon är lite långsammare i det underlaget - 1dm LERA! Våra kurskompisar blev impade av våra ställanden (tvärnitar) och vänstersvängar etc så vi fick visa massa tips, det är alltid kul =) Jag har utvecklats tillsammans med Makea så jag har lite mer att ge nu. Fantasin flödar! Hon ger mig inspiration.


Måste passa på att TACKA SÅ JÄTTEMYCKET FÖR ALLA GRATTIS!!! Det värmer VERKLIGEN!!!! Älskar hundsporten där man träffar så många snälla människor och alla verkligen är glada för VARANDRAS framgångar och man pushar, hejjar etc. Det är SÅ roligt!!!!! Kram till er alla ♥

Nä nu ska jag sova!! Tidigt jobb imorron igen, haha.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis till utställningen!



Ha det gott Mvh Emelie & hundarna!

2008-10-28 @ 23:10:20
URL: http://www.hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Lotta

Tack för mycket trevligt sällskap. Ni var jättejättefina i ringen!!



Lotta & Nisse

2008-11-03 @ 13:56:53
URL: http://www.illostras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0