lite av varje



Så liten den blå var! Mina söta änglar ♥


Ja i måndags kändes Ebba väldigt seg så vi tog det lugnt alla 3. Det fick bli en måndag där ingenting hände :) En slappdag. Igår gick jag och Mackson ut och körde lite lydnad. Vänstersvängarna börjar det slarvas i så det ska jag ta tag i igen. Det är jag som inte är tillräckligt konsekvent. Men vi knatade lite på dom och det blev bättre då. Så nu ska vi förtsätta knata på det, jag vill ha dom snygga!! Det andra gick bra! Hon var väldigt tittig på platsen bara, det var massa fåglar som lekte/bråkade i träden som hon var intresserad av. Men hon låg i 3minuter så.. I läggandet och ställandet ändrade jag lite längd, gick 20 meter "ligg" gick 1 meter "ligg" osv. Alltså så hon inte ska "veta" när ordet "ligg" kommer. Det gick bra. Samma sak på ställandet. 

Idag blir det ingen lydnad, men spår. Har innan frukost vart ute och lagt två spår, ett som bara är helt rakt med många snitslar. Och ett som har två snabba vinklar, vänster och höger, med många snitslar. Detta för att jag ska bara låta henne gå utan att säga ett knyst och lära mig att läsa henne. Det är ett måste med denna virrpannan :P Sen har jag fått berättat för mig av många att jag inte kommer att få en hund som går i kärnan, hon kommer slå över spåret för hon är en vallare! Jaha, då får jag ju lära mig när hon faktiskt är på spåret och när hon tappat det :P För just nu tycker jag det ser lika dant ut, haha. Komplicerat allta ska vara :P hihi. Vi får se hur det gått när jag kommit in! 

Sen känner jag mig duktig, hela denna veckan har jag planerat allt! När vi ska träna, vad, hur, osv. Det har funkat riktigt bra :) Ingenting har kommit på stunden. Så resten av veckan är lika planerad och klar :) Imorgon lydnad, fredag klipptime, städning av rum och slappning ;) och helgen blir spännande!


Tjaa spåret var godkänt, men det är MIG det är fel på, JAG vill in och PETA för MYCKET! Att jag inte bara kan hålla klaffen.... Men större delen gick bra. Ska fortsätta med sånna här korta spår med mycket snitslar. Så ska Eva-Lena få hjälpa  mig nästa helg!!
 
Det blir JÄKLIGT kul nästa helg i växjö!!!!! Makea och syskon ska in i sin första Avelsklass!! Med underbara mamma Sexy! Ska bli sååå kul!! Saga ska in som nummer 2 i ringen, valp. Alltså kan det antingen vara en hanvalp eller en till tikvalp, vi vet inte vem! Sen är Nemo nummer 5, alltså borde det vara ett par juniorer, Pernilla du kommer inte gå först :D Som du inte gillar, bra va? hihi. Sen är Makea nummer 22, men Nea går alltid före och jag tror Esther blir före Nea?? Så vi borde ha 20, 21, och 22. Vet ej. Men sen är det bara 3 tikar till.. Och Esther blir första tiken eftersom det är junior, summan är att det är JÄKLIGT många hanar!! Från kanske nummer 3 eller 4 till och med 20!! För det va la 25 i rasen har jag för mig. Jag kan vara helt lost, har inte papprerna framför mig då jag inte är hemma. Men har för mig..

Har inte fått svar från Emelie vilket nummer Kaylee har i ringen, hoppas dom inte krockar nu!!

Kommentarer
Postat av: Sara och Mischa

Lycka till på de kommande Utställningarna! Jag ska ställa Mischa i lerum på lördag, det är en inofficiell utställning. Mischa har blivit skraj för domaren, så därför går vi på inoff. ett tag för att träna. =)Träningstävlingen i agility kommer vara på Vinna hundcenter.

Mvh

2008-10-22 @ 18:47:06
URL: http://collimin.cybersite.se/
Postat av: Emelie

Ååå va roligt ni har haft det! Längtar tills jag kan sätta igång med min lille!



Har du hört hur det är med Dizzy!?? Nyfiken

2008-10-22 @ 20:14:13
URL: http://www.hundarnamina.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0