Träningsveckan igång!

Och den började idag med agility. Fast jag hade ju en trevlig helg först och främst. I lördags tog jag och Mackson oss, med hjälp av Agneta, till lydnadstävling i Lerum. Kännde rätt många som skulle tävla och passade på att köra passivitet med Mix-max. Hon vad jäääätteduktig. För ekipagen gick det också bra. Hihi för det mesta ;) Det jag vet så blev det såhär:

1:an
Marianne och My - 1:a pris med 161,5p! Och ändå 0:ade dom läggandet!! Wohoo!
Nadia och Caddy - 2:a pris med 151,5p! Synd med två 6:or som drog ner det. Men snart så! Så nära och så bra jobbat!
Esko och Zuzu - Minns ej poäng, men dom har ju redan sitt LP ändå :D

2:an
Carina och Tierra - Vet ej poäng, men poängen med tävlingen var här att få tillbaka gamla glada Tierra, och matte var nöjd med det!
Carina och Tindra - vet ej poäng

3:an
Agneta och Rico - 2:a pris med 1:a placering och 247(?)p. 0:ade sättandet, med det så hade det vart 1:a pris!! Näst gång så, nu när han har BLÅTT koppel Agneta ;)
Marianne och Humlan - som lyckades med hela 5st 0:or!!! Och tog där med hem jumbopriset som var en ny lydnadetävling! Wohoo :)
Ingela och Stella - 2:a pris med 2:a placering men jag minns ej poäng, nöjd var hon iaf!!

I eliten hade jag nog ingen som jag kände. Har säkert glömt någon men man kan inte komma ihåg allt ;)
Det var nöjda ekipage iaf.

På söndagen var det dax för min nya Rallykurs som jag håller på Alfa Hundcenter. 5 gröngölingar är vi i kursen och det gick bättre än förväntat! Med så unga hundar och allt. Lyckat blev det.

SEN kommer måndagen och agilityn. Vi körde bana med felräkning och även fast det blev diskningar med alla snabba hundar så var det mycket bra jobbat av förarna. Makea låg JÄTTEDUKTIG avslappnat på altanen och bara kollade heeela kursen! Hon är riktigt duktig på att slappna av i dessa sammanhang, SKÖNT! Men det är inte svårt att stressa upp henne, hon fick köra ett slalom en tunnel och platten innan det packades ihop, ja farten och viljan har hon! Farten kommer ännu mer med kunskapen och riktiga banor sen med.

Nu är det lydnad för Mackson imorron och Rally på onsdag, då är det passivitet för Mackson.. Så blir det någon brukshundklubb på torsdag.

Imorron ska hundarna till Morfar. Han vill ju egentligen bara ha Ebba men Mackson kan ju inte vara själv hela dagen så han får båda. Enligt honom så har han och Ebba diskuterat och kommit fram till att Ebba hellre vill bo med Morfar än med blådåren :P Jaja, det finns inget som kan gå emellan Morfar och Ebbson.

Nu är det snart cityakuten!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Saknade dig hos Tina igår!!! Jag trodde att du skulle vara med... men det kommer garanterat fler gånger!!!!

Ha det så bra!!!

Kram Linda.

2008-10-13 @ 20:31:59
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Gittan

- Cityakuten.....- Är du sjuk???? Fniss

2008-10-14 @ 00:38:12
URL: http://www.gittantholin.se
Postat av: Ida

Hej! Tack för grattiset!

Ja visst, det var nästan hemskt att entra planen med Amy,jag har aldrig varit så nervös som då, inte konstigt att de gick så dåligt :P hehe , men vi har off lydnadstävling nu på söndag, hoppas att ja inte e lika nervös då :) hehe

Mvh Ida

2008-10-14 @ 15:46:55
URL: http://WWW.aussietok.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0