Trevlig lördag.

Ja igår klockan 10.15 anlände vi till Alfa Hundcenter. Den nya klubben som jag ska hålla Rallykurser på. Det ska bli såå roligt! Vi var där igår för att vara med och döma Anna's Rallykurs som hade tävlingsavslutning. Det gick bra och alla var duktiga. Anna har också en aussie, från Z'athenas kennel. Felix heter han, en trevlig kille som Makea tyckte det var roligt att leka med.

Sen var det hem för att äta lite smått och göra sig iordning för eftermiddagens träning. Hade bjudit hit lite folk för att tillsammans kunna komendera varandra osv. Som en träningstävling. Det blev måånga hundar, fler än väntat men det gick bra. Några tränade och några körde passivitet, också mycket viktigt!! Makea skötte sig bra. Hon är ju ganska lättdistraherad och reagerar lite när "tävlingsledaren" är nära och säger någonting. Men annars gick det bra. Alla momenten gjorde hon fint. Hon är ändå ganska nära att kunna starta nu. Vi får väll se hur det blir. Lite mer fokus så.

Det var en trevlig dag. Makea och Nea fick leka lite, skönt att kunna träffas utanför ringen. Dom är rätt lika, leker lika och Nadia fick ett kort där dom fick samma öra upprest, så sött! Men det är ändå kul att kunna se dom brevid varandra så. Helt plötsligt såg man att Nea faktiskt var rätt mycket större, längre ben hade hon. Och dom har olika päls. Nadia jag mätte Makea nu i morse, och hon har inte växt, mellan 49 och 49,5 ligger hon. Nadia har du lust att skicka bilderna till mig?? Hade ju inte kameran med mig.......

Idag ska det inhandlas ett bildäck typ. Som Makea kan ha och leka med på dagarna utan att bita sönder. Sen ska jag försöka få tag i blod så jag kan spåra i veckan när jag jobbar sent.


Nu ska här städas.... alltid lika "kul"...


Nu har jag fått några bilder fårn lördagen! Tyvärr blev lekbilderna suddiga. Men tack Nadia!

Makea låter vinden fladdra i håret!


Sötaste systrarna bus! Lika eller??? Det verkar som dom reser samma öra när dom blir "uppspelta" haha


Nu får dom var sitt digestivekex *mums*

Kommentarer
Postat av: Gittan

Se min blogg!



på OBS har de blod,säg till i charken om du inte hittar i frysen! Köpte häromdan'.

2008-10-05 @ 16:54:43
URL: http://www.gittantholin.se
Postat av: Nadia

Min blogg är uppdaterad och där finns några bilder du kan ta. Alla korten där dom leker är jätte suddiga, kameran pallar inte trycket helt enkelt :0(

Ja, då är det ganska stor skillnad på systrarna ändå. Att dom kan vara så lika men olika... bilden med örat är super söt hahaha

Tack för en trevlig dag!



Kramar från mig och långben ;0)

2008-10-05 @ 22:21:43
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Linda

tack för en trevlig eftermiddag i lördags!

2008-10-06 @ 21:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0