Waaah!!

Ja att den blå inte är så mesig som hon kan verka tex vid utställningringen är helt klart, många har uppfattningen av en lätt hund. Hon har en jävla attityd och ett psyke av stål! Hon vaktar sin mat som bara den tvekar ALDRIG över att säga ifrån! Idag efter klubben åkte vi förbi Anki för att hämta maten och burgarna jag beställt. När vi kommer hem packar vi ur bilen. Jag tar kartongen med maten och Mamma matkassen med våran mat, Makeas burgare och Makea själv. När vi kommer från P-platsen träffar vi Poch. Vi stannar och pratar och dom hälsar på varandra. Poch är en väldigt glad och sprallig hund och tycker det luktar gott i kassen och sticker ner sin näsa lite hastigt. Det tycker dock Makea INTE att hon ska göra och säger till på skarpen! Hon är inte ute efter att bita, hon är ju inte aggressiv. Men hon låter och biter ifrån i liften. Hon är mycket hund - inget snack om saken!

Kom in och tog en dusch för att sedan helt ställd ringa till vår kära uppfödare, tydligen är det någon mer i kullen som är jäkligt skarp - jag vill ha slut på det INNAN det blir "en vana". Känns mycket bättre nu och jag fick bekräftat det jag själv tyckte och tänkte. Jag menar Makea va tuffast som en 3veckor gammal plutt, varför skulle det ha ändrats? Och som Tina sa, Makea har inget högt svansfäste - men varför tror du svansen är så extremt högt buren? Ja, att min lilla blå nu blir ett väldigt träningobjekt är inget att blunda för. Det blir hårdare ledarskap och hårdare tag helt klart. Så det ska inte blir större än såhär hoppas jag. Tar tag i det med en gång så! Men jag gillar utmaning, Makea passar ju mig hur bra som hellst igentligen så jag är bara sååå glad att jag just fick denna damen!

Nu ska jag sova, väldigt oroligt då jag tror jag glömt min älskade mobil på jobbet i omklädningsrummet! Den måste vara där.

Billektion imorron och MATCH!!!!!           ♥FRÖLUNDA - OTTAWA♥!!!!!!!!!!!!!!!!  Fan va kul det ska bli Thereze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0