Ny blogg

Ja... ska testa denna då den jag hade endast gav 100 bilder gratis - sen fick man betala! Och det är ju kul att kunna ha med bilder utan att behöva betala........... så jag testar denhär.

Ja morgonens inlägg kan ni läsa här.

Ja den lilla blå är tyken men ack sicken PÄRLA hon är att jobba med! Hon gjorde mig riktigt stolt idag!!!!! Vi gick igenom hela klass 1. Inga repetioner utan det skulle ske på första försöket. Och hon gick som en klocka! Fy faan va duktig hon va!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så glad! Suveränt ställande och läggande - blandade inte ihop dom! Allt va bara så bra. Blir man inte glad då??

♥ Vad har jag gjort för att förtjäna denna once in a life time hund!?!?! ♥       
                                         ♥Älskar dig



Sen hade jag satt upp 3 hinder och 1 däck och skulle testa enkel handling på väldigt låga höjder, 15-20 cm var det nog. Även här va hon grym! (jag är rosa och Makea är blå prick)
Detta gjorde vi:

Enkel sittkvar övning, eller en start kan man kalla det. Bara rakt fram och sen lek.


Här körde jag framåtsändande som inte var några som hellst problem! Hon fatta första gången!!! Jag stod stilla tills hon nästan va framme då sprang jag för att ge belöning!


Jag gjorde en sån start som övning 1. Sen handlade jag runt henne och sen lek. Det fixade hon gallant!


Sista saken vi testade. Gemensam start och jag sa "framåt hopp" och hon stack före, runt och snabb raksträcka med framåtsändande!

Summan av detta så tycker jag hon verkar vara en bra agility hund. Hon har inga problem att ligga framför mig. Hon är lätt att skicka och hon håller stenkoll på mig! Hon är snabb som F-N också!!!!!! Hon skällde inte under "loppet" men vid belöningen så gjorde hon det. Då fick hon lite klappar som belöning bara så hon inte skulle bli mer uppstressad. Men ger hon av sig ett skall medans vi kör så tvärstannar jag. Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0