Ajaj


Eh nej.. Såhär kan jag inte stå men övning ger kanske färdighet? höhö.


Igår morse gjorde jag ett (amatör) yogapass. Mamma önskade sig sånna DVDs för det är nyttigt för ryggen så hon fick två av mig. Var ju själv tvungen att testa det i ensamhet då jag låg dubbelvikt at skratt när jag, syster och mamma skulle testa i söndags. TRE fån som står framför datorn i hallen och viftade med armana och allt, shit vad det måste sett dumt ut.

I vilket fall så testade jag och det var faktiskt jobbigt. Extra jobbigt när fröken Blå tyckte det var STÖRTKUL när jag satt där på golvet och var så konstig.. Hon fick faktiskt ligga i sängen medans jag höll på men det hindrade inte henne från att se så där galet "makea" ut!! Hon är helt otrolig!! hahahaha

Senare var det simning. Makea hoppar i själv nu för tiden utan flytväst och älskar sin pipsak! Igår fick hon testa jetstream för första gången och det märktes att det var jobbigt! Väger henne varje gång jag är där och det är inte mycket hon går upp. Hon väger nästan 2kg mindre än hon gjorde på sin 1års dag...... Detta fodret är ju rätt fetsnålt. Men hon börjar kännas bra i hullet, så nu är det musklerna som fattas, men dom är sakta på G.

Vi följde med med Linda och Milou till deras kurs i kba senare. Bara för att titta egentligen men vi fick vara med också. Inte fasen var fröken Blå trött efter MH och simning men vi tog det lugnt ändå. Det blev tårta till duktigt MH hundar (ja, deras mattar iaf, hihi) från en stolt uppfödare, kul!

Idag då?? Jo det ska ni veta, den där jäkla Yogan känns som fasen i överkroppen och inte nog med det har jag sovit konstigt och har lite nackspärr och till följd av det - huvudvärk... Strålande... Eftersom det är rätt kasst väder också bestämde jag mig för att ta en riktig slappedag. Har bölat till "Australia" med en popcornskål i famnen. Sånt är livet ibland.

Det närmar sig utställningen och pälsen dröser av här hemma.. fint... Kollade på kort från i december. Fullpälsad är hon en gud min lilla Blå! Nu vette fan vad hon liknar, men söt är hon ;)

Fin mackson i lite mer päls på 1årsdagen.

Senare blir det en halvlångis i alla fall, och ett besök till salong á la Tezze för kloklippning av de 8 tassarna.

Kommentarer
Postat av: Anette&Ebba

GRATTIS till resultatet på MH. Hon fixar ju detta oxå så snyggt.



Ps.Det finns lite päls i damsugaren som du kan få låna och klistra på om du vill.

2009-04-21 @ 21:21:34
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Akta dig för att träna för tusan! Man kan ju både bli svettig och få träningsvärk!! Livsfarligt ju!!! :-D Själv är jag allergisk mot träning. Fast lite pilates framför tv-skärmen i min ensamhet är rätt kul ibland! ;-) Fast det pratar jag inte högt om!

2009-04-22 @ 14:28:54
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Aussielydnadsträff låter ju skitbra! När? Var?

2009-04-22 @ 17:21:56
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Nej, vi ska till Vara-grästorp bk.

Grattis till ett bra MH!!

2009-04-22 @ 22:43:58
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0