Beslut.



Lydnad VS. Utställning 2009!

Beslutsamhetsångest finns det något som heter. Något som jag känner... Jag har anmält till två utställningar ni inom närmsta veckorna. Efter det så blir det inte mycket av den varan i sommar. Det är en till utställning som är planerad... Och två till i tankarna. Mer än så blir det inte, Makea är inte färdig på långa vägar då hon tappat såå mycket nu när hon vart sjuk.. Det kommer ta sin tid att bygga upp igen! Hon ser ut som en omusklad skeletthund och det är att utmana dom blåa banden i utställningsringen!! hihi. Hon är mer redo nästa sommar.

Istället ska vi helt satsa på lydnaden. Där har vi desto fler tävlingar planerade och vi ska använda denna sommaren till att bygga tillbaka hennes förtroende och lugn samt så ska vi bygga ihop oss! Det är mycket som ska klaffa mellan hund och förare för att det ska bli bra. Jag och Makea har inte byggt ihop oss riktigt än och jag har inte riktigt lärt mig hur hon fungerar. Hon är en ganska komplicerad individ som jag håller på att lära mig mer om. Och faktiskt så började det inte gå sådär extra bra för mig och Ebba förrän Ebba var runt 2år. Och Ebba är en säkrare hund i sig själv och på det sättet tryggare på tävlingsbanorna. Makea är sjukt duktig, men jag måste lära mig att hantera all den stissighet och energi som hon har. Riktigt så långt har vi inte kommit än.
 
Så våran sommar ska bestå av bara klass 1 tävlingar och vi ska satsa på sammarbete och trygghet på planen. Så vi har lite att stå i :) Och vi ska iiiiinte ha bråttom!! Även om det går skitbra så kommer vi troligtvis inte starta tvåan, inte på några månader iaf.

Så ser planen ut NU... Den kanske ändras men jag känner mig ganska säker.. Jag tror detta är bäst för oss. Vi har haft lite motgångar nu och vi ska komma dit vi var påväg innan allt hände! Vi ska bli samspelta och trygga med varandra på tävlingsplanerna♥

Nu ska jag baka kakor och ses cykla med dom båda fyrbenta (en och en!!)

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Tack för igår!!!

Jag tycker att du tänker väldigt klokt vad gäller era tävlingar och utställningar!!!

Ni har all tid i världen att ta hem alla CERT i ringen, med en fullpälsad å snyggt byggd Makea så kommer ni att bli livsfarliga både i ringen och på lydnadsplanen...

Massa kramar Linda.

2009-04-06 @ 22:17:26
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0