Men shit!!

En unghund bara det aboslut jobbigaste som finns! Ibland känner man bara för att skaffa sig en vuxen, redan färdig hund.......

Nu när Makea känner sig lite friskare så börjar tiden komma ikapp henne. Den lilla magra tösen utan varken päls eller muskler har ju kommit in i en söt liten trotsålder och driver matte till vansinne!! Hoppar på joggare, leker rövare med fåglar, springer efter vilt och bara gör sådär allt man inte får göra!! USCH!!!! Man blir så pissigt trött och pissigt förbannad... I eftermiddag när jag kommit hem från stallet och ätit mat, innan det skulle börja "bra" på TV så tog jag med mig blå ut för att TRÄNA på inkallning och FÖRBUD!! Ja givetvis när man tänker på det så håller sig hunden inom en radie på 5 meter från mig ungefär 99% av tiden. Så ska det väl alltid vara? Jag tränade lite stanna och ligg på avstånd och inkallning när tillfälle gavs. Hon skulle leka rövare med en fågel en gång och kom inte på "kom" en gång.. Men det var väldigt mycket mindre än vad hon vanligtvis gör nu förtiden. Man kanske kan hoppas att hon snappat upp lite innan då iaf?? Helt ärligt så har de sista 2 veckorna oftast bestått av promenader tillsammans med Ebba och det klarar Makea helt enkelt inte av. Ebba kör aldrig några sjyssta spel och dom djävulsspelen snappar Makea upp snabbare än NÅGOT annat!!! Suck pust och stön... Bättring på allt ska ske igen!

Inne är hon snarare tvärtom, hon ska alltid stå, helst PÅ mig... Jag trampar på henne flera gånger och får lägga henne platsliggning för att bli av med henne *S*. Hon är I diskmaskinen och ska äta ALL mat.... Trotsålder in hell!! Tur att hon än så länge inte är så cp när vi tränar, för där är hon helt ok faktiskt!

Imorgon ska jag och blå köra lite lydnad, hon ska även så ett springpass... Sen ska jag hem och mysa hos Anna på kvällen :D wohoo!!

Nu ska jag lägga mig på sängen och pussa lite på min blåa sötnos, för söt när hon sover, ja det är hon iaf ;) hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0