Racerhäst och duktig blå!

Imorse fick jag gå upp i tid för att hinna klar i stallet innan Pernilla, Linda och Jojje skulle komma. Sagt och gjort så var jag där något innan kl.10. Göra allt som ska göras i ett stall innan jag och den Brune gav oss av på en härlig skogstur. Han va riktigt pigg idag efter att ha haft en lugn vecka bakom sig. Det resulterade i en lite högre växel och tårar i ögonen av vinden, hihi. Men som fartälskare så har jag inget emot det! Även om det varit lättare om jag behållt mina ridbyxor som jag sålde så jag slapp rida i mjukisbyxor som är lite av den svårare varianten ;) Härligt va det i vilket fall som helst.

Sen hem för att lunch och packa träningsväskan och ge oss ut på en promenad/träning. Måste säga att Makea ändå sköter sig helt OK i lydnaden. Finslipet är fortfarande inte på plats men vi tar det lugnt. Hon har blivit lite frustrerad i platsen har jag märkt så där tar vi det lugnt. Det har börjat lossna med tvåans apport men gnäll och starskall är EJ acceptabelt *arg*!!!!!!!!!!!! Rutan och fria följet gick bra. De andra momenten var i OK skick. Jag körde budföring med Pernilla och Makea verkar ha fattat galoppen, hur bra som helst fastän vi egentligen inte har tränat in det över huvudtaget :D hihi. Hon är allt ett ljushuvud ;)

Cykeln fick nya däck idag så nu ska här cyklas!!

Igår kväll va jag hos Anna i åsa. Hittade dit alldeles själv med bilen (jaja, min kära kompis GPS var närvarande). Det var så kul för när man inte kör själv så lägger man inte märke till vart man åker men nu när jag kör själv hela tiden så känner man igen sig på ett annat sätt. När jag åkte på motorvägen kunde jag genast se att "åh där bor ju Andrea!" och när jag körde av och svängde höger så blev det genast "svänger jag åt vänster kommer jag till Tina!" haha, det var lite kul ;)

I veckan väntas det mycket kompisträffar eftersom många skolkompisar har lov!! Det blir shoppingrundor, utekvällar och givetvis en del hundträning!

Nu snarkar fröken Blå och fröken Gul ikapp här vid mig så jag hör knappt mina egna tankar! Och mamma klagar på pappa?? Dessutom drömmer Makea just nu så hon sparkar Ebba i arslet! hahahaha

go´ natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0