Värmlandsresa (LÅNG!)

Igår bar det av - en MYCKET händelserik resa till de vackra (läs ödsliga) värmlandsskogarna för utställning. Det var nog den roligaste resan jag gjort!

"Dagen" började kl.03.00 när klockan ringde. Var hos Pernilla och Nemo 04.30 och påbörjade den långa resan uppåt. Ja, det roliga började redan efter en halvtimma. Det var världens segaste 70-90-70-90-70-90-väg och i mitt zombie-liknande stadie hördes ett "JÄVLAR" från personen brevid samtidigt som det slog ner en blixt från klarblå himmel.

Blixten var i själva verket en fin liten sån här:

Söt liten kamera, men hur söta är vi på en skala klockan 5 på morgonen?! Halvslumrande Zombies??  Jaha, dyraste utställningen hittills då.. Under resan hann vi åka på Älgsafari minnsann. Har ALDRIG sett så mycket älgar i mitt liv. Vi var helt enkelt ute på "rätt" tid på dygnet *gäsp*

Resten av resan upp gick i långsamt tempo. Jag menar LÅNGSAMT! Såfort vi såg en kamera så började vi, 'Var det 70 eller 90 här??' Det slutade med 65km/h. Hahaha årets stopklossar??

Väl framme var vi i god tid och satte upp tältet. Vi var faktiskt väldigt glada och stolta över oss själva som hade så fruktansvärt bra hundar som kunde ligga lösa i tältet med öppna burdörrar och allt. Det kallar jag pasivitetsträning med säkra hundar!

Träffade Marita och Coffea som var först ut i juniorklass.


Dom skötte sig bra och var väldigt trevliga!

Sedan var det Nemo.

Han skötte sig exemplariskt och snygge-nemo tog sitt 4:e CK (dagens ända CK i rasen) på sin 4:e utställning! CERT BH1 och BIR blev dagens storslam!! Så jäkla duktiga är ni!!!

Sen var det lilla Blå


Jag testade en helt ny springstil + att jag testade att låta henne självställa, har aldrig tränat det utan fick för mig att vi skulle göra det 2minuter innan vi skulle in - bära eller brista heter det ju! Jag hade ju inget att förlora med tanke på att jag gissade på ett blått band för vår del.. Pälslös och klen som hon är :P hihi.


Makea skötte sig gråtfärdigt bra och bildbevis på att damen inte längre är så feg för männsikor kommer här:



Jag behövde knappt hålla henne som ni ser och hon tog INTE ett steg bakåt (eller åt något håll alls) mot varken domaren eller aspiranten!! Övning ger färdighet mina vänner! Tezze är stolt över Blå som dessutom ville hälsa på både gubbar och annat på hela utställningen!!



Såhär ska det se ut gott folk! ;) Hon sprang precis som jag ville och som vi tränat på! Hon är min gud♥

Vad sa domaren då? Jodå, Marita Östlund-Holmsten ska tydligen vara en väldigt bra domare som siktar in sig på hundar som är bra konstruerade och inte den som har mest päls.. Hon sa i ord såhär till mig: 'det är en mycket bra ungtik du har, men hon måste utvecklas något mer. Men jag måste säga att hon är väldigt proffsigt visad! 1,1 med HP och lycka till med henne'. MOHAHA!!! Jag är SUPERNÖJD! Och "välvisad" har gått över till "proffsigt visad" DET NI!! Kritiken var fin-fin också!



På fredag i Smålandsstenar ska vi testa på en 3:e "ståstil" vi har ju INGET att förlora?! Eftersom hon är så liten iår så kommer vi testa oss fram till vi hittar "vår" stil. Och sen nästa år så kör vi!

Eftersom Nemo blev BIR väntade vi på BISet. Det var rena Saharaöknen och varmt som F-A-N! Ingen sömn men mycket skratt blev det. Dessutom fick jag en halv solbränna på köpet. Halva fejset rött och sen kommer min snelugg. Så mitt i pannan har jag ett snedstreck RÖTT/VITT.. SNYGGT?!?!? jaja.. Får klippa av mig luggen om jag ska fortsätta vistas på utställningar såhär..

Hemvägen va lätt bäst. Det såg mest ut såhär:


ASG! Konstigt nog (?) blev vi omkörda en del, en av dom blev fotade av söt-kameran mitt framför oss! HAHA!!

Utställningens mat (om det ens får kallas mat) var i princp obefintlig i form av ynka korv med bröd. Detta gjorde att det gyllene M:et var omtyckt på hemresan!


Sen kom farbror Polisen och stod mitt i gatan!


Väntar ni på brev? Ni får ta och vänta lite till!!!


Släpet är tappat och lastbilens framdel är 100meter framför som ni ser :P


Lite..... 'hjortar?'

Stor fågel (namnet försvann samtidigt som jag skulle skriva det..)



Klockan 20.30 rullade den svarta volvon in i Ale igen. Näst intill ett dygn utan sömn spenderandes i sahara utan irritation med en jäkla massa skratt!! Det är jag och Nillan på vår mini-semester det!♥ Älg-Fågel-Hjort-safari hanns ju med också!

Var Makea trött när hon kom hem? NEJ hon såg ju sin favorit-dynamit! Hon och Harry är oskiljbara..

En styck Tezze är trött som få.. Dagen kommer att spenderas som en välförtjänt SLAPPEDAG!

TACK Pernilla för ett underbart dygn!

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Grattis Terese!! Du är ett proffs!! Kramar från oss/Anki och aussiesarna

2009-04-26 @ 17:04:58
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Fotofix

Hoppas du har en fortsatt trevlig söndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-26 @ 17:09:41
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jag sa ju grattis redan i förra inlägget MEN ett STORT GRATTIS kan man ALDRIG få för mycket av!!!

Ni var jättedukiga du och Makson, jag blev lite tårögd när jag läste hur fin kritiken var å hur duktig hon var i ringen, alla får se upp för TEAM ALBO när Makea är helt fit for fight!!!

Å Proffsigt visad är inget som alla kan skryta med!!! Helt enkelt ni är BÄST!!!!!

Jag har ett litet tips till dig i ringen som du skulle kunna tänka på, jag såg det på bilderna från MH:t i Varberg. Jag håller på med Maksons bilder just nu föresten, jag har bara 2 hundar till att göra...sen ska bara alla förminskas så de kan sättas in och skickas nånstans....

Varför gick jag med på detta....pust....

Gjorde en liten paus i arbetet å såg att du hade uppdaterat, jag har suttit nästan hela dagen framför datorn med korten från Varberg....

Nä tillbaka till "jobbet"...

Ha det så bra vännen!!!

Ringträning i veckan?!?!?!?

Massa kramar Linda.

2009-04-26 @ 19:15:28
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Tessan&Gucci

Ha, ha! Herregud vad jag har skrattat åt er lilla tripp! Grattis till den fina kritiken, ses i Smålandsstenar.

2009-04-26 @ 20:26:20
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad kul vi hade! Synd att det inte blev någon bästa veteran bara....jättetråkigt på de fina priserna,...Tack för en trevlig helg!!

Kram Pernilla

2009-04-26 @ 21:58:43
URL: http://nya.bloggis.se/Siggenemo
Postat av: Linda

Stort grattis!

2009-04-27 @ 06:49:25
URL: http://lindaocarmen.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Stort Grattis till dig och Makea. Du är så superduktig. Proffsig är rätt ord.

Du ska ju bara jobba med hundar på heltid, vissa har det i händerna.

Kramar från syrran med familj



2009-04-28 @ 11:03:32
Postat av: erica och poker

Kul att du tittade in och komenterade.

alltid kul att nån tittar in och skriver några ord.

Och makea är också otroligt fin hund. Och va kul att det gick på bra på utställningen .och vi håller tummarna att det går lika bra i smålandsstenar den 3:dje.



/ erica och poker.

2009-04-28 @ 11:15:17
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Jenny o Vixhen

Grattis till superfin kritik, vad ni är duktiga. Har nu anmält Vixhen till ett par utställningar så vi kanske ses i ringen ;0)

Ha det så bra

2009-04-28 @ 21:11:29
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0