Aussie lägret 2009

Något av det absolut roligaste iår! Mycket trevligt folk i stor mängd med vackra hundar (såklart!) gör helgen bara det. Men att sedan få spendera mitt fullspäckade helgschema med agility gjorde ändå det hela lite extra kul såklart!

Jag som inte riktigt har tränat agility utan mestadels "lärt" mig av att titta på andra och härma och försöka klura ut varför man ska göra så (även om jag fått mycket tips av Emme såklart ;) hihi), har lärt mig nått otroligt mycket denna helgen! Jag har lärt mig många "varför, om och hur", fått svar på många frågor och fått massor av tips och nykläckande idéer!

Vi var ett härligt gäng på olika nivåer och man kunde se hur mycket alla utvecklades från torsdag till söndag. Jag tror alla lärde sig väldigt mycket.

Vårt härliga lilla gäng toppades av en fantastisk instruktör i namnet Emelie Merenius. Hon hittade alltid något att peta i och även om man kom runt banan eller kombinationen "felfritt" så kunde det ändå göras bättre, snävare svängar och snabbare acceleration. Och jag då, som inte lyckades stanna vid rätt ställe för att få till (tillräckligt) snäv sväng fick banneme ta och göra om tills jag gjorde som hon sa *S* ;) Det är faktiskt väldigt bra och man lär sig att ha reda på sina egna fötter och ben också.

Jag tror alla har träningsvärk nu!! Som vi fick accelerera, bromsa, slänga sig åt andra hållet och acca igen! Och gör man det några rundor på rad så blir man rätt mör!

Maten va helt underbart god!!! Eloge till "kökspersonalen"!! Vi hade jättetrevligt på kvällarna, föreläsning med Ingrid Tapper och aktiviteter, "mitt" lag kom 2:a, 0,5p efter ettan. Ja asså jag har inget att klaga på.. Och inte mycket regn fick vi på oss heller. Kom skurar emellanåt men dom kom oftast när vi i agilityn hade teori ;) hahaha.

Ja en vansinnigt rolig helg som sagt. Längtar till nästa år! :) Tack alla som var där!

Nu är jag så jäkla tänd på agilityn och har faktiskt för första gången lärt mig på riktigt! Det är NU vår agility börjar, det är NU jag och Makea ska bli ett riktigt team på banan.

Och Emelie lär få sig ett par besök i höst tror jag, haha. Som Sandra sa: "Och vad ska vi göra nu när vi inte har en Emelie som står och säger vad vi gör för fel?"

Jag får tänka "Emelie" när jag ska gå en bana, hur jag ska få snäva svängar bra byten och vara tydlig. Och nu ska jag börja träna kontaktfält på Makea, det har vi inte gjort alls innan :P

Först ska vi ta och vila någon dag, jag är helt slut!

Så har jag 7st böcker att läsa igenom med :P

Kort? Nä, hade aldrig med mig kameran ut pga regnrisk. Har bara ett gruppfoto på vårt lilla gäng :)

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud va kul att läsa din rapport från din härliga helg!! Tråkigt att det inte blev en massa kort MEN vi får klara oss ändå, vi får bilda oss egna inombords...

Om ni var farliga på agilityplanen innan så är det alltså ingenting mot NU!!!!

Se upp för TEAM ALBO!!!

Hoppas att vi kan ses snart för att TJÖTA Å TRÄNA!!!

Massa kramar Linda.

2009-08-30 @ 21:43:44
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Bianca

Låter dom du haft jätte kul! Jag har bara tränat agility två gånger men börjar redan fastna, verkar jätte skoj och Bläs älskar det :)

2009-08-30 @ 22:21:32
URL: http://blair.se
Postat av: Maria

Kul att ses! Lycka till med allt ni tar er för. Du verkar ha en himla trevlig hund i Makea:-)

Mvh Maria med Goldenkillen Rocky

2009-08-31 @ 11:07:46
URL: http://rocky.cybersite.se
Postat av: Linda Sundberg

det låter som att du haft en toppenhelg:)

2009-08-31 @ 16:15:13
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: "Köks" Lisa

Vad kul att du var så nöjd med lägret. Men kan förstå att ni var nöja med Emelie som instruktör, jag lyssnade ju lite och var imponerad. Himla duktig är hon! Det var en liten fartig blå tjej du hade, kul att se. :)



2009-08-31 @ 18:11:46
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Emelie

Haha, du är välkommen hit till mig under hösten ;-) Jag ska nog kunna få dig att stanna som jag vill..



Tack för dina snälla ord!

2009-09-01 @ 11:49:49
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0