Förberedd!

Nu känner vi oss förberedda. I morse åkte jag och Emelie till kallebäck för att köra agility, Sara med Kimya kom också dit trots mitt sena mail (sorry sara ;) haha). Jag och Emme satte upp en väldigt bra bana, multi med bakombyten som vi båda ville träna på, LÅNG (väldigt långt) hopp, balans, A-hinder, 12 pinnars slalom och en massa hoppkombinationer. Jag bestämde mig för att köra helt tävlingsmässigt och satsade allt vår första runda. Till min stora förvåning, och glädje såklart, så kom vi runt på exemplarisk tid och endast 5 fel (slalomingången hon inte hann o bromsa in till), alla bakombyten gick fantastisk bra för första gången ever känns det som ;) Emelie sa att det gick så bra bara för att jag gjorde rätt, jag var väldigt tydlig och bra. Det är faktiskt det vi behöver träna på ;)

Så nu blev vi lite taggade för helgens tävlingar!! Debuten är det och Vi har 4 lopp på oss. Kanske något utan diskning? ;) Det beror nog på mig.. Ska bli jääääävligt kul iaf!! Tur att Emme ska tävla också så jag kan hänga henne i hälarna ;) haha, hon får berätta när och var jag ska in :P

Det blir lite Déja vu (stavas?) faktiskt. Känner mig lika vilsen och liten i världen som jag gjorde första gången jag och Ebba stod på vår lydnadstävling. Då hade jag aldrig sett en tävling, ingen hade sagt vad som händer eller någonting. Gick in dom sa "framåt marsch".. "Jaha då ska jag nog gå framåt?" tänkte jag. Jag var helt lost men det slutade ju bra?! 182poäng och klassvinst - jag och min Norska Buhund.

Vem vet vad Blå kan slå till med? Men krav eller förväntningar har jag inga. Vi började träna agility i juni... Det är lixom inte så långt tid :P Vi ska baaara ha sååå kul!! Men ni glömmer väl inte hålla tummarna för oss?

Imorron ska jag filma våra 2 nya trix vi börjat lära in. Dom är inte finslipade men ni ska få se varför bakdelskontroller är såå viktigt. Alla som gått min Rallykurs tycker nog jag är lite besatt av bakdelskontroller men jag tycker det är så jävla snyggt, speciellt i lydnaden. I veckan har jag och Makea tagit våra bakdelskontroller till nya höjder =)  Hon är ju tränad med bakdelen sen hon va typ 5 månader. Hon är en Ängel på det!

Mattes Pärla


Gamla bilder.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

SJÄLVKLART HÅLLER VI TUMMARNA TILLS DE BLIR BLÅ!!!!!!!!!!!

Du får jättegärna hålla lite för mig åxå, nu när jag ska ut på lydnadsplanen igen...

Massa kramar Linda.

2009-08-21 @ 17:52:37
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anonym

Lycka till i helgen! Går säkert så bra :)

2009-08-21 @ 18:35:48
URL: http://blair.se
Postat av: Sara

Jamen självklart kommer vi hålla alla våra tummar och tassar för er!

Det såg JÄTTEBRA ut idag. Hoppas ni tar med er det in på banan och kör på lika snyggt då också. Ni kommer säkert att fixa det!



Tack för idag, men typisk att det var så regnigt. ;)

/Sara

2009-08-21 @ 19:05:28
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Jenny o Vixhen

Massor av lycka till på banorna i helgen ;0)

2009-08-21 @ 19:32:24
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: erica och poker

Vi håller tummarna för er att det kommer att gå bra för er i helgen!

Härliga bilder på den blå,



Kram erica och poker

2009-08-21 @ 22:37:16
URL: http://bloggis.se/Pokerface

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0