hihi

Nä ni! Avslöjar ingenting alls =) Inte än iaf!

Igår va jag och emelie o träna agility. Det var några andra där och en man vilade sin hund medans jag körde Makea. Sen när vi gick för att ta vatten så sa han "Det är rätt mycket hund i den där va?" Ehh ja, svarade jag med ett litet skratt (det går inte att missa på agilityplanen nämligen, Makea är lixom inte lite het..!!). "När det klaffar ser det jäkligt snyggt ut måste jag säga, men den är inte gammal?" När han fick har att det lilla blå strecket på planen bara va dryga 1½ avslutade han med ett flin och sa "Ni kommer bli ruskiga på planen sen, kommer va kul att se er framöver!".

Visst är det kul när folk är så trevliga?? Man blir helt varm =)

Igår skötte sig Makea bra! Det blev alla kontakthinder, bakombyten och slalom framskick mest. Jag var nöjd, ibland sätter det sig riktigt bra och ibland lite missar men då pekade Emelie snabbt på att det hela var mitt fel och det är väl så det brukar vara, hunden har inte hämningar.. Tezze har =) Men när jag bara lär mig lite mer så kommer det bli såå bra. Tror jag iaf, och mannen igår =)

Men man märker att hon behöver muskler, när man är en så liten flicka och ska hoppa så tajta höga kombinationer så får man ta i =) Ibland smiter hon under, men det är när hon kommit i fel avstamp mest. En kul grej upptäckte hon igår, om man springer fort över gungan så kan man hoppa rakt ut istället för att vänta tills den slår ner i becken. Det berömda "I believe I can flyyy!!" känns aningen bakant i andra sammahang också med denna tösen ;) SAKTA var därmed ordet som behövde användas igår, och visst gick det klockrent ,,, när det gick sakta =)

"MEN VARFÖR SKA DET GÅ SAKTA NÄR DET ÄR SÅ KUL NÄR DET GÅR FORT???" - Makea


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu blir man ju änu mer nyfiken !!!

Fina Makea :O



//emelie

2009-08-18 @ 17:03:13
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja man får väl vänta & se vad det är du håller på att planerar!



Jag hoppas värkligen det!

2009-08-18 @ 19:25:46
Postat av: Linda, Jojje å Milou

JO men nu tror jag att jag vet vad hemlisen kan vara...

Kan det va nåt som du och jag pratade om vid förra telefonsamtalet???

Kan undra om det var Milou som lärde Makson hur man skulle göra på gungan för att komma av den snabbast.... ;o)

Kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-08-18 @ 21:14:22
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0