så duktiga!

Igår var vi nere på klubben, min tur att öppna den fria träningen. Tog med mig båda hundarna, länge sedan Ebba tränade. Hon fick gå först och hon va sådär gulligt taggad som bara en liten gul hund med griseknorr kan vara :) Gick igenom blandade moment. Fotgåendet var jättefint, piggt och kvickt! Läggande sa det PANG i backen, betydligt snabbare än Blå - fast skillnaden är att man får säga llllllllllllllllligg till Ebba så hon hinner reagera, Makea har ju betydligt snabbare reaktion och det räcker med ett kort snabbt Ligg!

Inkallning kan det ju inte gå så mycket fel i. Fjärren gör hon bra, men hon flyttar sig framåt från ligg till sitt,,, det var ju nära ett år sedan vi tränade det så inte så konstigt ;) Hopp-sitt-hopp utan anmärkning.

Det roligaste av allt var att se henne i apport och hopp-apport. Det kan nämligen inte blir snyggare över huvudtaget!! En 10a är ett snällt betyg.. Allt med apportering är nämligen det allra roligaste hon vet och det syns.

Hon sitter fot och när man kastar apporten över hindret och lååångt där ifrån (snett eller inte spelar ingen roll), då sitter hon och skakar, sticker iväg innan jag hunnit säga klart ordet Hopp-apport. Som skjuten ur en kanon springer hon i 550km/h, hoppar  i ett språng och snabbt till apporten, tar den perfekt utan tassar eller lek, springer lika snabbt, om inte snabbare (ju snabbare man kommer fram ju snabbare får man en godisbit ;) hehe) tillbaka och smidigt in i fotpositionen. Samma vid klass 2 apport fast utan hoppet då. Hon är helt otrolig!

Blå var också duktig! Klass 1 och 2 gicks igenom. Allt gick jättebra! Nja, apporten (klass 2) inte så bra men vi tränar ju inte regelbundet och då gör man ju faktiskt inga framsteg heller ;) Fotgåendet var bra igår, kör alltid fritt nu då det är där vi har haft problem med en liten Blå långt fram. Nu hittar hon tillbaka lite bättre och det ser snyggare ut.

Ska se om jag kan filma ett nytt trix Makea har lärt sig :) Hon är så duktig, 3gånger har vi testat det nu och det blir bättre och bättre :)


hej så länge! Håll tummarna på att Gul fixar en ny titel idag!


GLÖM INTE VILTSPÅRSKURSEN!! SE INLÄGGET NEDANFÖR!!




..

Kommentarer
Postat av: Nadia

Gisses vad många uppdateringar du hunnit med!!!! Nu ficck jag ju läsa ikapp mig lite. Viltspårskursen är jag absolut intresserad av!! Måste bara kolla med det nya schemat som kommer här i dagarna.



Klart att vi ägde SingStar!!! Ääälskar den tokiga bilden av dig! hahaha

2009-08-19 @ 18:09:08
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0