Besök.

Igår kväll kom Stella hit (förlåt sandra, men här hemma blir hon stella igen :P haha). Makea tyckte det var blandat roligt men samtidigt väldigt rädd om hennes saker. De flesta leksakerna är bortplockade, det räcker att två dårar inte kan låta varandra vara dom behöver inga leksaker också!!

Natten har gått bra. Stella är dock minst sagt en väldigt närgången och intensiv dam som inte nöjer sig att ligga brevid mig i sängen (efter många om och men fick hon komma upp för Makea) utan ska helst ligga PÅ mig.. Makea sov i sängen hela natten medans Stella nog låg i korgen mest. Såg ett par gånger under natten att Stella bar dit något, orkade inte resa mig för att kolla. När jag vakna hade hon nog hittat alla mina strumpor och lagt brevid sig i korgen?!?! Mysko svart!

Makea mår lite bättre från sin jävulska vecka med spyor och diaréer, både Ebba och Makea har blivit jävligt dåliga av en bäck inne i skogen. Ebba, som är hos morfar nu, hade det jobbigt i ett dygn och sen lugnade det sig men igår började hon igen. Lätt att be morfar svälta Ebba i iaf 12 timmar?? Hoppas han förstod iaf :P

I vilket fall som helst så tyckte jag att lilla Blå skulle få sig ett lydnadspass idag. Så båda hundarna fick följa med på lite lydnad här ute. Mamma skulle ta kort men batterierna dog efter Stella, så det blev inga kort på Makea... Stella tyckte det va döööö kul och var minst lika intensiv i lydnaden som hon är i närkontakt.. hehe. Lite allmänt "lära känna oss lydnad" med enkla övningar i fotgående och inkallning. Även lite bakdelskontroller, eller början till dom iaf, och snygga överlämningar av leksak. Försökte, efter önskmål från ägare, få till en bra ståbild också, men i grådassigt väder med duggregn så blev det knappast nått bra. Vi får hoppas på bättre väder helt enkelt.

Med Makea började jag på vårt "nya" fotgående, som jag efter tänkande bestämt mig för att lära om helt och hållet. "Lär om, lär rätt" brukar det ju heta. Även lite apport, kamplek och inkallning fick hon. Sen började hon bli lite trött. Tezzes sjukling

Efter lydnaden fick Makea gå in igen. Vill inte köra för mycket eftersom hon fortfarande är lite svag och trött. Stella däremot va knappast slut så vi gick och körde ett uppletande i skogen. La ut 5 st föremål i en lätt av-vallad ruta. Inte mindre intensiv här inte och det tog inte lång tid innan föremålen va inne och man såg att den lilla vovven blev lite trött. En runda med fritt springande svart i skogen innan vi gick in och åt lunch. Stella var mer än nöjd över förmiddagen och nu sover dom båda gott här i sängen med mig.

I eftermiddag väntas en lång runda i skogen eftersom mor o far är på konsert ikväll så blir det bara kortare promenader då.

Här kommer lite bilder från idag. I usel kvalité.



lite fotgående..                                          Och bakdelsövningar.



Nu gäller det att tänka själv.. Hmm man får ingen godis när man står med leksaken.. (brun leksak, syns dåligt)


... man fick ingen när man låg med leksaken.. tänk vidare..


...Wohoo NU fick man godis! Men bara om man höll till "loss" ;-)


Stella.

Som sagt dog batterierna sen. Så inga bilder på Blå och inga på uppletandet. Får ta mer imorron.


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh vad kul med lite bilder, synd att batteriet tog slut på kameran men det är ju kul med några kort på den lilla svarta besökaren!!!!

Åh va duktig hon e!!!

Ståbilden tycker jag blev jättefin, vissa pytte små justeringar bara ;o)

Ha det så bra!!!

Kramisar Linda, Jojje och Milou.

2009-12-11 @ 15:48:59
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra

Åh älskade Svart! Klart du får kalla henne Stella, hon heter det också! :-)



Hon kommer ju lära sig hur mycket nyttigt som helst hos dig ju!!! Värsta träningslägret!! :-)



Hoppas foten mår bättre imorgon.

Kram!

2009-12-11 @ 21:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0