Freestyle!

freestyle för hela slanten har det varit i helgen. Två dag med 6 timmars kurs och en hel del att klura på nu framöver!

Fick svar på mina frågor på trixen jag vill lära in. Så nu är det bara att tuta o köra!

Tycker det var en jätterolig helg och jag är positivt överraskad över att Makea höll ihop så bra som hon gjorde. I pauserna och genomgångarna låg hon lugnt och stilla och på lunchen och teorin så sov hon vid mina fötter. Tacksam över att jag har en sån vilding till vovve som har såååå lätt för att slappna av i alla möjliga situationer. Går att ha helt lös utan problem både ute vid kissepauser och i träningssalen utan att hon skulle fram till andra vovvar. Duktig tös :) Okomlicerad jycke som dock gärna talar om när andra vovvar går för nära hennes väska ;) haha.

Nu har vi som sagt en hel del att stå i för att få dessa momenten klara och bra. Mycket bakdelskontroller vilket passar oss, jag är ju ett litet bakdelskontroll-freak!

Har sagt att jag aldrig kommer tävla i detta, inte för att jag inte tror att vi klarar av det, vad har Makea för begränsningar lixom? Utan mer för att JAG är den absolut mest taktlösa människa som vandrar på jorden och jag + musik gör sig inte bra tillsammans. Vi kom dock på igår att jag kan ju köra någon skogslåt och va utklädd till träd? Dom är ju stela :D Smart va?!

Det är faktiskt ingen som tror på att vi itne kommer tävla, oftast med motiveringen "det har du sagt förr". Så sant, så sant. Jag skulle ALDRIG tävla bruks, det va tråkigt o mobbat ;) haha. Så vi får la se, så som klass 1 ser ut både regelmässigt och de ekipage jag sett så är det ju knappast avancerat i alla fall, haha.
  
Bilder och sånt hittar ni som vanligt på Linda och Milous blogg :)

Imorron är det 7 december, inte alls långt kvar till det lilla blåa monstret här hemma blir två år! Kan man inte tro *host*, det är ju en stor valp jag har :)


Liten blir stor,, iaf höjd- och viktmässigt! Humöret och galenheten är densamma!♥


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Jag du Tezze.Nu väntar vi på och se dig på freestylearena också. Skulle inte bli förvånad. Kram från oss

2009-12-06 @ 20:01:40
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Sara

Åh vad kul! Vill också gå en freestyle kurs. Hoppas vi får se er på freestyle tävlingar snart då! :)



Tack för grattis.

Vi hörs!

2009-12-06 @ 22:23:42
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jag hoppas inte, jag VET att vi kommer att få se dig och Makson på freestyletävlingar framöver, för en bättre stjärna till hund kan du inte önska dig å varför inte prova på ALLT med henne då?????

Självklart fixar ni även detta, inget snack om saken!!!! Lycka till!!!!

Tack för allt trevligt tjöt denna helgen!!!!

Massa kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-12-06 @ 22:32:58
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Japp farten jobbar vi på & jag får ju säga det att igår gick det bättre, spåret fick ligga i ca 3 timmar, jag fick ju nästan springa under spårhelgen när jag gick spåret men nu var det en rask promenad =)



Låter som om du haft en trevlig helg =)



//emelie

2009-12-07 @ 11:34:15
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bakdelsfreak ja. Det är jag också egentligen, men nånstans tappade jag bort det mellan Dizzy och nästa generation... Kan du lösa det på den svarta över helgen tror du?? asgarv ;-)



Låter som en härlig helg iaf!

2009-12-07 @ 14:57:18
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sara

Hahaha, nu gjorde du det INTE lättare. Nää nu måste hon röntgas så vi kan stätta igång snarast!! :D

2009-12-07 @ 23:15:41
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: Sandra

Kennelnamnet är helnajs ju!!! :-)

2009-12-09 @ 11:46:44
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0