Hallå eller?!

Det är 1 december idag. 1 december. Tiden går äckligt fort. Om en månad, snart precis en månad, är det nytt år. Ett år med konstiga siffror - hur låter tvåtusentio/tjugohundratio lixom? 2010, ser konstigt ut med. Men bara att vänja sig.

Det är ett år som kommer innehålla mycket nytt, många överraskningar och förhoppningsvis en hel del att göra som kräver en hel del planering. MEN så kul!

Men vi är fortfarande i december 2009. Första dagen i sista månaden gav sin egen överraskning - frost och några minusgrader, jihoo!

I det vackra vädret åkte jag o mamma in till stan. Åt en god lunch och kollade på lite julklappar. Jag är faktiskt nästan färdig. Duktiga mig =)

Nu tidigare ikväll åkte jag ner med min lilla Blå till klubben. Agility stod på schemat. Länge sen sist och nu när det fryst på lite i marken under dagen så passade vi på. Tanken idag va att stadga slalom, ingång från knasiga vinklar och fart i själva slalomet. Hon har nog hunnit fundera på det vi började träna i höstas för idag sprang den lilla hunden och tog slalomet från alla vinklar, alla håll och från båda sidor - helt klockrent. Och farten va helt ok, hon börjar komma in i rytmen =) Är häpnandsväckande nöjd. På nästa tävling måste jag lita på min hund och testa skicka henne även om det är konstig vinkel och "fel sida". Börjar jag inte lita på henne på tävling som jag gör på träning så kommer vi ju aldrig någon vart. 

Utöver slalom så satte jag upp en dubbelbox  och körde lite som jag lärde mig på aussielägret. När jag säger "kea" eller "kea-kea-kea-kea" istället för "här" så får jag snävare svängar, kan jag bara inte fatta det? haha. Men dom kan förbättras en hel del. Hindrerna satt på 50 och tror det var första gången ever på en träning som hunden inte river ett enda hinder. Hon har aldrig rivit på en tävling, så jag vet ju att hon kan. Men vi båda två slarvar på tok för mycket på träning och ingen av oss ger allt. Det måste ändras. Varje träning är en tävling!

A-hindret och gungan stod vid sidan av så vi körde lite kontaktfält med, det gick jättebra faktiskt. Tränade lite "ner" och glömde inte ett "stanna på gungan" :P Säger jag inte det så kör hon fritt fall, hahaha. Inga hoppade kontaktfält iaf, så det var ju bra ;)

Hoppas vädret håller i sig så vi kan köra ett lååångt spår imorron :)

Längtar förresten till MyDog, ställer ingen egen hund men har en handfull hundar att ställa genom dagarna ändå, det kan ju inte bli roligare :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vill du träna med den blå lottan förresten? Det är väl säkert inte alls i vägen om jag känner henne rätt... oops :-)

2009-12-01 @ 23:35:24
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Jodå, den 29e hade jag allt tänkt komma! Surt att mammas pojkar inte är anlända än då dock...



Och har du svängarna förbi så är det bara att trilla in vet du!

2009-12-02 @ 11:41:43
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0