lite "varmare"

Ska fortfarande inte klaga på kylan, men man är lite ovan :) Men jag gillar det! MEN SNÄLLA MER SNÖ!!

Dag två i fjärås bjöd på en slapp förmiddag med mer filmtittande. Sen gjorde vi lite hundgodis, tog en liten promenad, åt lunch och gick ut och tränade lite. Blandad freestyle och lydnad. Två mycket trevliga dagar som vi gärna gör om!! :) Tack Andrea o Forro för att vi fick komma ♥

Makea har sån attityd i lydnaden så jag vill ut o tävla nu! Hon är såå rolig! Men jag ska hålla mig till våren, jag har ingen som helst anledning att stressa :) Hon har fått in lite ljud i vissa sammanhang vilket ska FET-BORT innan vi ger oss ut någon stans. 

I helgen väntas julbak hos nadia, agilityträning och förhoppningsvis en tur till liseberg.

Nu är jag svintrött och sitter o segar framför TVn. Dessutom har jag ruskigt ont i min handled så lite synd om mig är det.

Surar också över att SAAB läggs ner. Dagens stora krasch om än inte helt oväntad... Trollhättan går under, nä inte riktigt, men det är la över 3000 personer som blir arbetslösa. Många av dom bor i göteborg och resten kommer söka jobb här. Vad mer har trollhättan att erbjuda lixom?! Men gud så bra, arbetsförmedlingen är ju inte alls lite lätt överbelastade redan, eller är det bara ungdomarna dom skiter i? När jag skrev in mig (för typ 3:e gången) i höstas nån gång, eller augusti kanske, så fick vi en lapp med frågor vi skulle fylla i. Denna lapp var istället för personligt möte med den muntliga anledningen "vi har inte tid att ta emot er, vi skickar handlingsplan gjorda efter svaren på era frågor på posten. Men vi är snabba, dom kommer säkert om en vecka!" Vaddå VI HAR INTE TID ATT TA EMOT ER??? Hur fan låter inte det?

Så var fallet och det var bara att ta den smällen.

Hade dom inte tid för oss ungdomar då, vad kommer dom ha när dessa tusentals människor ska in också? Och vad ska arbetsmarknaden har en oerfaren ungdom när dom har dessa människor att välja på. Tack o hej. Man blir bara mer o mer nertryckt i marken.

Det är la tur då att företaget snart drar igång. I mellandagarna skickas papprerna in, vilket ska bli mycket roligt!

Nu... TV...

Kommentarer
Postat av: erica och poker

Du får gärna komma ner hit där vi nu har en massa snö , Skickar mer än gärna upp lite till dig :),

Låter som ni haft 2 roliga dagar med hundträning.



Kram från ett vitt skåne.

2009-12-18 @ 21:56:38
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Andrea & Forran

TACK för 2 fina dagar :) GÖRS SNART OM! Puss

2009-12-19 @ 11:07:37
URL: http://forrothetoller.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0