Luciafirande och lite träning

Att lilla Stella blev halt är knappast nått konstigt, och inte speciellt ont har hon idag utan förtsätter att vara lite väl närgången. Hemma blir hon kallad för plåsterlappen, då hon sällan nöjer sig med att vara nära mig utan gärna på mig eller under mina fötter. Och just under mina fötter kan ju inte vara så bekvämt, ett antal gånger har man trampat på plåsterlappen.

Idag haltar hon faktiskt inte märkbart, kan va nått enstaka.

I förmiddags åkte vi till hundstället hjärtat för lite träning. Makea fick lite uppvärming inför våran uppvisning senare. Lite tunnelspringning också, alltid lika uppskattat ;)

Stella fick sig ett pass också. Minst sagt på hugget. La lite vikt på att ha henne koppellös där inne för att hon ska lyssna. Gick bra och inga framspringningar till någon. När jag fyllde på godis eller gjorde saker fick hon ligga plats i mitten. Gick över lag bra, krypa vill hon ju gärna. Sen gjorde vi nått hopp, en liten inkallning och lite fotgående. Den stora vikten la jag på bakdelskontroller och till slutet av träningen kunde hon smälla till med bra ingångar och början till en bra vänstersväng! Hon är minst sagt arbetsvillig och väldigt lättlärd. Sandra du sitter på en bra hund! Om någon månad skulle hon kunna va tävlingsklar tror jag, till våren troligtvis, hon snappar snabbt upp vad man vill att hon ska göra.

Hoppas det inte gjort nått att jag testat den svarta lite grann Sandra, men jag ska nog inte ha förstört henne ;) Kul att testa på andra hundar! Nu åker hon hem ikväll. Blir ovant att inte höra "Snälla-Stella-Stanna" i ett lite snabbt tempo ;) Har änna blivit en rolig fras :D

Sen till uppvisningen. Jag och Makea hann ju bara vara med på en genomgång. Dels för att det inte va meningen att jag skulle vara med alls så jag hade annat inplanerat de datumen. Sen hade vi ju ett av huvudnumrerna så att säga. Alltså vi var ensamma på "scenen". Lite freestyle stod på schemat. Och min duktiga lilla blåa stjärna skötte sig fin-fint! Så bra träning att jobba i sådan miljö. Va MYCKET mer folk än jag trodde och vid vissa moment kom det stora applåder, alltid kul.

Lite bilder på mig och Makea. Bilderna på resten ska jag skicka till CDFs hemsida, så kolla in där sen www.cdfhund.se


Makea va så söt i sitt lucia-linne. Tog tyvärr ingen bild på det när det satt bra, men här är det hyffsat.


jag och makea väntar..





"Backa-om" - En publikfavorit!


En annan publikfavorit.




Mamma gillar som sagt den svarta, nu sitter dom nere i köket och testar på lite sånna där "tanke-brädor", minns ej vad dom heter.

Nu säger vi snart Hej Då till den svarta för denna gången. Ikväll kommer dom ner från stockholm.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt det ser ut! Fina bilder på er.



Haha, det stämmer. Kul att ni också ska dit. Blir kul att ställa igen, det var allt för länge sedan.



Jag tycker vi satsar på träning på söndag. :D Vart tycker du?

2009-12-13 @ 20:46:38
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: erica

Hade varit kul att sett er på uppvisningen bilderna ser super ut. Och kortet på dom 2 längst ner så söta.



p.s stå bild på poker kommer så fort vädret är bra :)

Kram från oss

2009-12-13 @ 21:32:05
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Sandra

Nä du Tezze, inte misstycker jag det minsta lilla för att du tränat min hund! Snarare tvärtom!!! Hon ÄR en pärla och borde få en väldigt mycket bättre chans att komma nånvart än vad jag orkat ge henne i höst!!! Kan tänka mig att du kommit längre i hennes träning den här helgen än vad jag gjort hittills sammanlagt liksom... ;-)



TACK så otroligt mycket för att ni tagit hand om min svarta galenpanna!!!

2009-12-13 @ 23:05:13
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Tessan

Härligt lussepar!

Postat av: Nadia

Sötaste Makea i sitt lusselinne!!

2009-12-15 @ 19:04:06
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0