Positiv blå!

Idag fick jag tummen ur arslet och gav mig ut på en lydnadsträning. Detta händer inte allt för ofta nu för tiden. Mer freestyle och annat roligt har legat på schemat.

Men, ska man komma någon vart får man träna lite mer regelbundet. Har (nog) bestämt mig för att inte lägga om fotgåendet. Makea är alldeles för inlärd för att lära om. Hon är lärd till att jag ska kunna jobba med godis i handen och hn får inte lov att titta på den utan ska ha ögonkontakt. Och den nya betoden går lite ut på tvärt om, därav funkar det inte, Makea är helt enkelt för duktig på det hon lärt sig så att säga.. Det är dock en metod jag troligtvis ska använda på min nya vovve sen. Tror den funkar bra nämligen.

Åter till träningen då. Lilla Blå hade en sån fruktansvärt rolig attityd och va såå ball att köra med idag! Bästa träningen på länge. Hon har fått tillbaka energin från sin magsjuka helt o hållet. Tror även lite hade med belöningen att göra, idag fick hon nämligen smaka leversnittar (vanliga duko, hårda snittar) och det minns jag var en helt klar storfavorit när Makea va liten. Levergodis, ost och kyckling är nog eviga storfavoriter. Och jag klagar inte, slibbiga äckliga korvar och köttbullar i fickan är sådär och fingrarna lukar ju inget annat än korv sen!!

Fotgåendet hade den där extrema attityden utan ett enda kontaktsläpp - PRECIS som det ska va, om än något VP... Kommer fan inte få bort det....

Inkallningen körde vi på kanske 30 meter. Hon gjorde bra ställanden, men hon kommer ju i dryga 190!!

Rutan gick helt ok med, gjorde lite längre skick också. Det går ALLTID bra första skicket, sen blir det halvdant. Men inget moment vi lagt ner för mycket tid på så att säga..

Apporten BRA! En tjuvstart (hon trodde nog det var bollen, men sitt kvar ÄR sitt kvar) och ett med startskall. Resten tummen upp! De senaste har hon tydligen blivit lite sådär med att ta andras apporter, så det får vi gå över till också.

Fjärren ua. Hon slängde sig riktigt i backen idag, händer sällan!

Hoppet gjorde vi igår i angered, det sitter bra! O läggande kan hon. Sen kom mamma o Ebba, vi gjorde en platsliggning med gömme. Först på 1 minut. Liiite pip men inte i nerheten av det de va innan. Andra läggningen 1½ minut. Ebba reste sig och höll på o krängla (det kom en traktor, dom ska hon döda) men Makea låg som en smäck! BRA!

Platsen är nämigen orosmomentet i fröken Blå's värld. Men hon har helt klart potensial även i klass två ;) Kanske nån start till våren.

Summa summarum är jag väldigt nöjd och hon hade såååån energi och attityd! Tezzes älskade pärla ♥




Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Makson är bara BÄST!!!!!

Det spelar ingen roll hur mycket du tränar å kanske känner att er träning har gått åt skogen så när ni ska tävla kommer ALLTID lilla blå prestera bäst i allafall!!!!! ;o)

Kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-12-14 @ 20:52:27
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sara

Vad kul att träningen gick så bra!



Vart spelar ingen större roll, vilken klubb är din lilla klubb? ;) Haha

2009-12-14 @ 22:42:29
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: Sandra

Låter ju mer som att ni är redo för 2an redan nu och inte i vår! :-)



Ditt skäll tog nog lite skruv hos mig, för nu ska jag gå ut och träna med den Svarta! :-)

2009-12-15 @ 12:41:43
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sara

Okej. :D Vi kanske ska ta kallebäck då.?

Vi hörs

2009-12-16 @ 21:42:10
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0