Snart nytt år.

Snart är det slut på 2009. 2010 är ett år med höga förväntningar! Och det börjar bra, i slutet på januari åker jag upp till karlstad. Först för att spendera en natt hos saknade Agneta och kolla in hennes urgulliga tollarvalp :) Det blir mycket hundprat, god mat och myskväll. På ena dagen har jag planerat att netan ska få kolla hur jag och Makea ligger till i lydnaden och förhoppningsvis ge tips och inspiration till mig. Jag har slut på idéer, slut på fantasi och slut på ork till att hitta på någon bra problemlösning. Jag måste få ny inspiartion och en duktig människa som hjälper mig. Ingen är bättre än Netan, hon förstår vad jag vill och hur jag vill få fram det, vi har samma mål, samma idéer och tankesätt och det finns ingen som någonsin gett mig mer kunskap i just lydnad än henne. Så det ser jag riktigt fram emot, jag är fortfarande, såhär ett halvår efter, purken över att hon flyttade härifrån. Men sånt är livet.

Efter min vistelse hos Netan åker jag vidare till Emme :D Vi kommer ha en askul helg säkerligen fullspäckad med hund!! Hoppas vi kan få till nått agilitypass där kanske ?! Eftersom vi på söndagen startar årets första officiella agilitytävling där i karlstad. Anmälde mig bara till de två off klasserna och sket i öppenklasserna, jag orkar inte hålla ihop så många lopp, är nog inte tillräckligt agility-van än ;) Kul som fan kommer det bli i alla fall!!

Sen kommer det fortsätta med instruktörsutbildning, uppfödarutbildning och föreläsningar. Mycket sker förhoppningsvis med företaget vars papper skickas in i början på året. Utöver detta hoppas jag kunna hitta ett litet jobb (ska man hinna med sånt? haha) då jag har stora planer som kräver mer pengar än vad jag har.

I tävlingsväg för Makea genom året hoppas vi att vi hinner en start i Lk 3 efter avklarad Lk 2, uppflytt till högre (i mån om att man inte blir bortlottad på flera tävlingar i rad) och ett antal utställningar utan några egentliga mål. Däremot ska vi bli uppflyttade i både hopp o agility klass 2 åtminstone. Sen vet jag inte?! Vi kanske ska göra en korning under sommaren och ev. över till norge på tävling.

Mål o mål är det väl kanske inte, snarare förhoppningar, förväntningar och planer.. Vi kommer inte stressa fram något utan ser hellre bra prestation och poäng än snubbla på målsnöret och ha turen med sig att poängen räckte tex. "Den där" känslan ska helst infinna sig också och jag vill att vi ska bli ett på planen.

Att Makea paras i slutet på året är också en förhoppning men ingen självklarhet, det är mycket som ska stämma och bli bra, jag tänker inte göra något "bara för att.." eller något jag puschar fram utan att själv tro på det till 100%. Kommer det inte bli nått med detta så är jakten på nästa hund igång, jag vill inte ha allt för många år imellan mina tävlingshundar även om jag vill att Makea ska få mogna mer först. Jag har några linjer på G som är av intresse ifall det inte blir nått eget. Vi får helt enkelt se vart vägen leder oss :)

Men allra först på året är MyDog och pengar är sparade för att kunna slösas lite där på diverse saker som jag vill ha :) Vill mest av allt hitta ett tufft läderhalsband med nitar på till min Makea, men dom brukar va såååå dyra!! :(  Jag ska inte ställa någon av mina hundar men lider inte av det, jag har en handfull hundar att ställa genom dagarna och det brukar bli fler på plats. Allt jag hinner med tar jag åt mig då jag tycker det är jävligt kul att ställa hund! Att inte ha med egen in är födel, man får göra det roliga (ställa) och kan sedan gå omkring, kolla tävlingarna och andra ringar, shoppa och äta utan att behöv oroa sig för sin lilla vovve som får sitta alldeles själv eller nått. Nä, jag ser fram emot MyDog riktigt mycket!

I morgon kväll är det ringträning! Då kommer några av de som jag ska ställa på mässan, det är ju bra så man får träna lite och kunna göra det så bra som möjligt :)


I lördags var jag och syster ute och åkte pulka, älskar att få vrida tillbaka tiden för en sekund :) Makea ville följa med och tyckte det va askul att jaga ner för backen ;)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad avis jag blir på en agilitytävling så snart!! Vi får allt vackert vänta till i slutet på mars. Då hör ändå till saken att det är en "ny" tävling. Förra året var det mitten på maj som gällde. Ibland äre inte roligt att bo så långt norrut, även om jag älskar snön som har kommit metervis senaste dygnen



Lycka till!

2009-12-29 @ 13:18:36
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: erica

Låter som du kommer att få ett spännande år med massa roliga saker .

Spänande också med dina planer på att para makea :) ! Kommer att bli super valpar jue ;)

lycka till



Kram erica

2009-12-29 @ 20:58:28
URL: http://bloggis.se/Pokerface

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0