Åh sicken tjej!!

Idag var det ridhusträning och efteråt va jag jätteglad! Det gick verkligen bra idag. Vi jobbade i fotgåendet, i slutet slarvade hon och trillade fram igen men det var nog av trötthet. I övrigt så gjorde hon framsteg över lag idag, hon gjorde bästa klass 2 apportet hittills! Med fart åt båda hållen och allt ;) Till och med ingång! Fast jag berömde henne och sånt under "färden" :P Sen gjorde jag en HELT tävlingsmässig ruta! Jag hade inte satt upp den, jag hade inte gått nära den och det låg ingen target i. WOW hon klarade det!!! Jag blev så lycklig att det kanske har fastnat ;) Gjorde ett skick till med ännu längre avstånd och japp! Den satt! Innan har hon ju stannat när hon själv trorr att hon är framme, efter en viss längd... Sen gjorde vi inga mer rutor, det gick ju så bra!

Resten gick bra med. Jag kännde verkligen framsteg och det var glädje rakt igenom. Så skönt! Vi satsar på klass 2 i vår! Största utmaningen blir platsen. Idag tränade jag korta sekvenser, det gick bra men den sista satte hon sig på.. Lite gnäll va de med.. men nu jobbar vi barap å att hon ska ligga kvar, tar det i omgångar. Hon är en hund som har fruktansvärd seperationsångest när det gäller att jag försvinner!

Kameran var med.... Men vi glömde ta kort! Får komma ihåg det till nästa vecka!

Ikväll ska hundarna få duscha och blir ompysslade =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Makea är förtjänt av ompyssling efter erat träningspass idag:)

Nix, nästa gång ska kameran med:)

2009-02-05 @ 16:48:22
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Sandra m aussiesarna

Härligt med såna pass när allt bara känns super!!! De kan man leva på länge!!!

2009-02-05 @ 17:44:16
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Nadia

Skit kul med rutan hon är en naturbegåvning syster yster, ser fram emot att ta mig an den i framtiden ;0)



Tränade position idag och gisses vad snabbt hon fattade och började jobba med baken. Hamnar lite långt fram men vi är absolut inte klara, skit söt är hon...

Ang linförigheten så kommer ni sätta den innan tävlingen, tvivlar jag inte alls på.



Tack för pratstunden!

2009-02-05 @ 20:06:43
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Linda med carmen

Ni är jätte duktiga.kram!

2009-02-06 @ 06:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0