Äkta Norrman fyller 4år!

Idag blir älskade knasbollen Ebba hela 4år!
Det är en otroligt speciell hund att leva med hon ger mig lika mycket gråa hår som erfarenhet! Ebba kräver ett helt annat tänkande, ett helt annat kroppsspåk och ett helt annat levnadssätt. En hund som vill leva efter sina egna regler, vill inte bli bestämd över och vill inte ha några krav. ALLT ska ske på hennes villkor, annars sker det inte alls. Till vardags har hon aldrig vart en enkel hund, en hund som kräver så mycket för att hon ska fungera i vardagen över huvudtaget. Skällas i tid och otid ska det ju göras, det hör buhunden till. Men över lag är jag otroligt lycklig lottad som har fått just Min Ebba♥ Hon är relativt medgörlig men så förbannat envis!!! Att hon har olater vet många av er om. Att skälla på dörren, vakta, göra utfall mot både hundar, moppar och dom gröna bilarna i skogen, jaga vilt, gå åt motsatt riktning, slå igen öronen och jaga statisk elektricitet i TRÄbord är bara LITE som kan vara någorlunda jobbigt. Att hon sedan gör knasiga saker som att masakera flugor (plockar av vingarna och trycker på dom med nosen för att det kittlas gott när dom sprattlar) gör henne mer underbar.... Men det är ju EBBA! Det är sån hon är, sån hon alltid kommer att vara. Och hon är minst lika älskad för det, framför allt är hon lätt att bli arg på då hon aldrig tar åt sig men det är så svårt att vara arg på henne länge - hon är ju så söt!!

Hon är så otroligt speciell och även om jag aldrig mer kommer skaffa mig en buhund så kommar jag heller inte få en hund som man kan se tillbaka till så mycket som henne.

Att starta min lydnadskarriär med en Norsk Buhund är inget jag ångrar men heller aldrig något jag skulle rekomendera, men jag är väldigt nöjd över våra prestationer och är framför allt väldigt nöjd med henne. Går inget som det ska har man något att skylla på - hon är Norsk! hahaha

Det som är mest speciellt med henne är ju helt klart hur hon hanterar små barn och hennes kärlek till äldre och handikappade - hon är otrolig!

Ebba är galen, knäpp och konstig - men framför allt alldeles alldeles UNDERBAR!

Lite roliga och lite fina bilder på min knasboll. Har försökt lägga dom i någorlunda åldersordning, hon är 9veckor på de första.. En liten inblick på hur det kan vara att spendera vardagen med denna hund♥




















HÖGT ÄLSKADE UNDERBARA VACKRA EBBA!!


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

GRATTIS vill jag säga till KELGRISEN EBBA på sin 4 års dag!!!!!!!

Jag har ju inte träffat Ebba så mycket men när jag satte mig på golvet hemma hos er i fredags och kelade med henne så kändes det att hon är speciell, hon gav mig nåt som ingen annan, vad det kan jag inte säga för det vet jag inte... Ebba är bara hur go som helst!!!!!

Tack för alla träningstips och all hjälp å trevligt sällskap igår!!!! Just denna sortens träning måste vi SNART göra om igen!!!!!!!!! Redan nästa helg kanske....

GRATTIS igen lilla EBBA!!!!!!!!!

Massa kramisar Linda.

2009-02-02 @ 12:30:29
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Oj förlåt jag glömde!!!! Vilka helt fantastiska kort på lilla fröken gul!!!! Särskillt hoppet i snön!!!!

Massa kramar igen från Linda.

2009-02-02 @ 12:34:28
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra m aussiesarna

Grattis till Ebba på fyraårsdagen!



Gislaved alltså? Själv ska jag och Sillen (och en hel hög andra aussies) tävla i Kungsbacka om två veckor. Inga förhoppningar alls, men kul att tävla ska det bli!

2009-02-02 @ 14:04:39
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra m aussiesarna

Då ska vi se... I Lk1 har vi Eike m Narnia. I Lk2 har vi förutom mig och Sillen, Carina & Tierra, Ida & Amy och ev Anette m Castor (de är reserver). I Lk3 har vi Ida & Yes och Anette R & C H's Falcon Heights (vet inte vem det är faktiskt). Eliten är Nina och E's Diamonds & Pearls (minns inte vad den kallas just nu...). Så du och Makea hade platsat fint i gänget liksom!

2009-02-02 @ 15:03:01
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Ida

Ja visst är det snö alltid, dock bara någon centimeter kvar.. Trist, jag vill ju ha sommar nu!!!

Grattis till Söta Ebba idag :) Vilka fina foton!

2009-02-02 @ 18:40:03
URL: http://www.aussietok.tk
Postat av: Eva m Bosse & Hedda

Grattis Ebba! Jag känner igen mig så väl i din beskrivning av buhunden :D Mitt i prick! Ska inte heller skaffa mig en buhund igen i första taget, men jag vill inte säga aldrig - för de är så härligt speciella :)

2009-02-02 @ 21:19:24
URL: http://www.buhund.cybersite.se
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Grattis Ebba. Jag är riktigt svag för norrmän men det vet ni väl. Mina hundar är ju riktiga norskor de också. Kram på er

2009-02-02 @ 21:53:53
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Pernilla

Grattis Ebba!! Härligt flygarkort!! Nu har det lugnat sig här...pojkarna är helt slut!! Tack för ett supertrevligt besök!!!!

Kram!!

2009-02-02 @ 23:34:48
Postat av: Emelie

Grattis Ebba!



Emelie & Vovvarna

2009-02-03 @ 10:51:16
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0