Cheesecake!



(stor smet gav en stor och en mindre kaka)

Mitt livs första cheesecake(ar) har sett världens ljus! Hade igår utsett ett recept och köpte ingredienser därefter. Imorse hittade jag ett annat recept som verkade godare (hade fått mycket bra komentarer) och började göra den, så mycket kan inte ändå inte skilja? När osten skulle i upptäckte jag dock att det skiljde RÄTT MYCKET! Fick därför motvilligt och argt ta cykeln i snön och bege mig till torget för att inhandla igen. Väl tillbaka var jag inte lika arg då jag insåg hur gott detta ska bli =) Det blev stor smet så jag fick ta en pajform extra, den blev ju inte så hög men är nog rätt god ändå ;)

Tog en timmes promenad med vovvarna innan jag steg in i vattenfallet innan Hanna trillade förbi! Vi käkade cheesecake såklart (även om den inte va riktigt stel) och den fick klart godkänt! Wohoo!! Vi tittade på Greg Darrets Agilityfilm (en av många) utan ljud på nått konstigt sätt. Vi planerar sommmarens alla agilityträningar!!!! Fan va jag längtar! En av många baktankar med Makea är ju just att hon ska bli agilityhund =) Och jag och Hanna ska åka på såååååå mycket tävlingar med "vår" husvagn, eller hur?!?!?!

Makea har ätit 1dl idag (som de senaste dagarna)... Nu till middag efter många om och men. I morse fick hon i sig kanske ½dl men Hanna fick uppleva Makeas numera "berömda" spyende....... Hon låg och sov... helt plötsligt reste sig och bara fick upp. Så imorgon ringer jag nog vet.

Trots sin skendräktighet springer hon för fullt ute och är pigg. Men sover inne heeela tiden. Har tappat vikt också.

Nu är det fika!

Kommentarer
Postat av: Sandra m aussiesarna

Fy så trist med Makeas matvägran och spyande... Hoppas det blir bättring snart!

2009-02-10 @ 19:48:13
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Anonym

uch, så tråkigt att hon fortfarande spyr!! hoppas ni kan få bukt med detta.

gud så god cheesecaken såg ut:)

2009-02-10 @ 21:07:43
Postat av: Pernilla

Fy vad tråkigt med maten och kräkningarna, jag lider verkligen med dig..vet hur du kämpar...hoppas verkligen att det går över snart...

Kram på er!!

Pernilla &co

2009-02-10 @ 22:27:09
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud va det är tråkigt att stackars lilla tösen inte blir bättre, snart finns det väl inte så många alternativ kvar att göra, du har ju faktiskt snart gjort ALLT. Jag tycker inte så synd om dig utan om LILLA MAKEA!!! Jo lite synd om dig är det faktiskt!!! ;o)

Men va jobbigt att hon har börjat tappa vikten igen, det är ju inte bra alls, jag hoppas verklingen att ni hittar nån bra utväg snart för lilla gumman!!

Grymt fin cheesecake du har gjort, va duktig du e!!!

Jag började med juicen igår och han har även fått en dos idag...

Ha det så bra!!!

Massa kramisar Linda.

2009-02-11 @ 09:22:24
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0