Door Keepers Nothing Else Matters

Tänk att fröken blå har bott här i ett år nu, nästan på dagen! Har tänkt på det lite innan men det slog mig nu igen när jag gick in på syster Esthers blogg. Tiden går rasande fort!

Så mycket som har hänt, som vi hunnit med, på ett år. Och vi har mååånga år kvar =)

Älskade blå är ALLT jag önksat och lite till. Mamma brukar säga att jag fått henne för mina synder, men vette fasen om jag inte blivit bönhörd istället ;)

Nog ville jag ha en hund med fart i... och jag fick en hund med FART i - fart så det räcker för 3 till!! Hon är lyhörd och älskar att arbeta och vill göra det perfekt! Är inte rädd i nya situationer, men däremot ganska störnings känslig för miljöer. Ligger nog mycket i vallhundarna, ska ha kolla på allt och alla - på samma gång! Hon har dock rätt lätt för att slappna av i miljöerna, när man sätter sig tillrätta.

Att ha nära till fart är både bra och dåligt, hennes gräns till stress är hårfin och det är väldigt lätt att hon trillar över den gränsen. Oftast händer det, vilket gör att hon är ganska svårjobbad, samtidigt som hon är lättjobbad (har viljan)... Ja, hon är rätt speciell, rätt svårballanserad. Långt ifrån den lätta hunden som ibland kan synas. Hon får ha en väldigt stadig hand och rikligt med ledarskap för att inte ta över här hemma. Hon ska alltid testa gränserna lite extra och se vart skillnaden mellan "arg och arg" är på matte..

Hon är mycket av en enmanshund och jag är hennes allt. Går jag ut ligger hon vid dörren 90% av tiden. Hon sover i det rummet jag är i, går jag kommer hon efter - vilket kan göra det svårt för henne att slappna av riktigt riktigt mycket. Gömmer jag mig blir hon förtvivlad och går jag med någon annan hund blir hon vansinnig!

Det är en hund som inte är rädd att visa sina känslor. Glad, lycklig, arg, sur, ledsen, uttråkad - ja allt ser man. Hon har sånt otroligt ansiktsuttryck.

Vo gör det mesta tillsammans och jag känner att hon är hunden med "det" som jag kommer ha i mitt liv. Hon är min soul mate och vi passar som handen i handsken. Det roliga är att vi hör det från utomstående med! Det visar att vår relation till varandra syns lika mycket för andra som oss emellan. Hon är min alldeles egna ängel, lånad från ovan!♥

Det finns ingen jag älskar så mycket som min Blå♥





 Nästan 3 månader. Haha dom är så opropertionerliga när dom växer!



1år!

Vackraste hjärtat ♥

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Jag tror du tänker rätt med att ge henne lite vila. Dom är väl som oss människor. Ibland behöver vi bara vara. Hoppas att det ordnar sig med magen nu. Har du tänkt åka till Sätila på lördag? I så fall ses vi. Kram Anki

2009-02-23 @ 20:17:51
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Din beskrivning på Makea kunde lika gärna varit skriven om Dizzy... Samma starka känslor och vågspel mellan mycket och för mycket. Samma sätt att vara både lättjobbad och svårjobbad på samma gång. Fräcka hundar helt enkelt!!! ;-)

2009-02-23 @ 23:19:42
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Nadia

Håller verkligen med om att du har blivit bönhörd snarare än bestraffad ;0)

Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Caddy the wild an crazy...ska ta med honom upp till träningen imån så får vi se hur vi ska lägga upp hans plan. Kanske är nyttigt med lite hundbyte ibland.



Hundben värda 150kr tog slut efter ca 2min (Nea) och 20sek (Caddy) Hahahaha

2009-02-24 @ 11:23:22
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Sötaste lillflickan blå som har blivit en riktigt snygg och cool fröken blå!!! Hon är underbar lilla Makea!!!! Hoppas att ni har hittat lösningen på magproblemen nu så hon får vara lilla glada yrvädret Makea hela tiden!!

Härlig beskrivning av ert förhållande å jag håller med till punkt och prickar för det SYNS VERKLIGEN hur ni är klippta och skurna för varann...för vad skulle ett pussel vara utan sina pusselbitar????

Ha det så bra!!!

Kramisar Linda.

2009-02-24 @ 15:45:38
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0