Ett beslut.


♥Älskade ÄngelBlå♥

Nu har jag bestämt mig, jag ska ställa av Makea från all träning och tävling i några veckor. Jag har strukit mig från lördagens tävling och hoppas att vi är på G igen till vår tävling i mars.

Anledningen till beslutet är att jag de senaste träningarna nu i veckan och tävlingen i lördags märkt att Makea är långt ifrån sig själv. Visst kan det vara en liten släng och skendräktighet fortfarande men idag i ridhuset var hon väldigt konstig och på en helt annan planet. Hon har inte samma fokus på mig utan allt handlar om godis, för att hon inte får äta det. Visst har hon farten och viljan men är alldeles för stressad och helt ostabil. Hon mår helt enkelt inte alls bra och nu ska hon få ta det lugnt, bara ha roligt och helt fri från press. Hennes mage ska få en chans att återhämta sig och låta det nya fodret göra sitt.

I detta läget är det knappast rätt att vara självisk, hur gärna jag än vill tävla! Det är hunden som ska prestera och det är den som ska må bra, Makea är mitt allt så jag gör verkligen vad osm hellst för henne! Älsklingen ska få bli frisk i sin egen takt ♥

over and out för oss på appellplanen! Vi får se när vi tar nya tag och ger oss ut igen! ♥



Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jag tycker att du har tagit helt rätt beslut, det är ett tufft beslut MEN du är stark som har tagit det!!!

Nu håller jag tummarna för att allt ska lösa sig för lilla fröken blå.

Lycka till med allt!!

Tack för telefonsamtalet!!!

Ses snart!!!



Massa kramizar Linda.

2009-02-19 @ 19:35:01
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anonym

hej, hej. behöver du hjälp med din bloggdesign så får du gärna kontakta mig via min mail som finns på bloggen.



ha en fin helg nu!

/ jennie



www.loadedgun.blogg.se

2009-02-19 @ 19:37:56
Postat av: Cilla

Det är verkligen jättestarkt av dig att ta ett sådant beslut, men Makeas hälsa går ju först, hoppas allt löser sig..

2009-02-19 @ 19:38:31
URL: http://cilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vill du låna en hund? Två??

Helt rätt Tezze...ni har tiden för er!

Kram Pernilla

2009-02-19 @ 21:18:17
Postat av: Pernilla

Varför kommer inte mina kommentarer fram??? Ja du kanske får 18 stycken från mig här sen.. :)

I alla fall så har jag två hundar att låna ut! Jag kan leverera imorgon så hinner du träna inför lördag!

Jag tycker du gör helt rätt..

Kram Pernilla

2009-02-19 @ 21:21:05
Postat av: Tina, Tarzan och Chili

Blir du alltför rastlös kan du ju alltid få en tokig terrier att sitta och ligga, nu när snön har kommit och allt ;) Skrik till så ritar jag en karta vart det finns en att lära ;)

Är övertygad om att allt blir bra i slutändan :)

kramar, nospussar och jag får onda ögat av Tarzan...

2009-02-19 @ 22:06:47
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Håller med övriga om att det är ett klokt och starkt beslut att ta. Skendräktigheten gör ju inte saken med hennes mage lättare att ta sig ur, men med lite tid och en engagerad veterinär så borde det ju gå!



Precis som de andra ställer jag valfri hund till förfogande om träningssuget i dig behöver stillas! Kanske kan du lära en rödnäsa att ligga plats? ;-)

2009-02-20 @ 10:42:40
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0