Nya tag!

Idag var vi hos vetten, efter en hel förmiddags fastande. Första gången som kund hos Västra och jag fick träffa en helt underbar veterinär!! Vi gick noga tillsammans hela Makeas uppväxt och utredde. Vi diskuterade och hon babblade sånt där doktor språk (som jag iofs förstår bra, djurvårdare som man är ;) ) och det hon trodde mest på var tjocktarmsinflammation. Det låter enkelt tänkte jag, men varför har det inte gått över?? Jo, det läker inte av sig självt... Jaja, inte så konstigt då inte? Så det vi ska testa nu är ett helt nytt foder (igen.. suck) som vi ska byta till med det samma. Så om hon itne blir drastiskt sämre så ska hon endast äta det, i 8 veckor. Alltså endast.... Inget godis, inget tuggben, inga tillskott, absolut ingenting mer än mat och vatten. Maten får alltså även bli godis. Och träningen får jag lägga om helt, kan ju bara belöna med leksak!

I dessa 8 veckor ska dagbok föras ang kräkningar och avföring. Jaja, tänkte jag... detta fixar vi nog (svårast för pappa som görna ger dom korv och ost och sånt i köket) OM... där kom det... OM Makea ens äter fodret!!! Hon har total ratat skålen sen jag satte ner den, och hon har ändå inte ätit ett piss på hela dagen eftersom hon skulle fasta ifall vi skulle behöva ta blodprov och sånt.

Så vi får se. Vi ska i alla fall hålla god kontakt med uppdateringar till vår nya vetrinär och ska både maila och ringa. Det känns bra att hon är så engagerad!

Funkar inte fodret i dessa veckor så är nästa steg alla doktor saker.. Så vi får hoppas på att något, som ändå förhållandevis kan vara rätt enkelt - fodret, fungerar.

Ska bli spännande att tävla imorgon när jag helt plötsligt är strikt tvungen att lägga om heeela mina uppvärmnings- motivations- och fokuseringsdetaljer. Så imorgon förväntar jag mig inget bra resultat, jag är bara glad om jag lyckas motivera henne det som behövs ändå! Det är trots allt en helomvändning! Vi som hade hittat ett så bra spår att gå i... Vi får göra det bästa av allt och om inte annat ska vi ha jävligt roligt imorgon!

Syster, morfar och mormor landade från london idag. Dom hade haft det helt OK.

Nu ska jag äta lite. Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas fodret är lösningen på problemet!!

Tror säkert att ni kommer fixa tävligen jättebra:)

2009-02-13 @ 15:36:12
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Jenny o Vixhen

Nej men stackars lilla Makea. Vad jobbigt. Hoppas även vi att fodret löser det hela. Det är inge kul när dom mår dåligt och man inte riktigt vet vad som är fel ;0(

Massor av lycka till imorgon.

Kram från oss

2009-02-13 @ 16:16:50
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Tina och co

Ska hålla tummarna allt jag orkar för att det ska bli bra :) Och vi håller även tummar och tassar att det går bra på tävlingen imorgon ;) Hoppas på en snabbrapport redan imorgonkväll??

kramar och nospussar

2009-02-13 @ 16:56:34
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Tina igen...

He he, det var snabbt jobbat ;) Bor du som jag framför datorn stundtals??? Jag får ju passa på när björnen sover..... :)

kram (tummarna hålls fortfarande benhårt....)

2009-02-13 @ 17:07:27
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh tänk om det kan finnas en så "enkel" lösning ändå för lilla fröken blå... OM hon äter det så blir det nog lättast för henne MEN tänk på alla andra som sticker till henne lite av varje... (ja jag tänker även lite på mig själv...godistanten du vet...)

Jag hoppas verkligen att det löser sig nu och att hon blir bra igen!!!

LYCKA TILL I MORGON PÅ TÄVLINGEN!!!

Vi håller tummarna!!!!

Sms:a gärna hur det går!!!

Massa lyckokramisar Linda.

2009-02-13 @ 18:03:06
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Håller tummarna för att fodret funkar & att allt blir bättre...

Lycka till imorgon



/Emelie & Vovvarna

2009-02-13 @ 19:45:51
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Ida

nejmen fy vad tråkigt detta med Makea, hoppas hon blir bra snart! Lycka till imorgon, vi skall hålla tummarna :D

2009-02-13 @ 22:30:55
URL: http://www.aussietok.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0