Rena?

Badade hundarna i förmiddags. Mest för att jag köpt balsam till Ebbas fruktansfärt torra päls, och tyckte allt att det blev lite bättre! Varför bada en men inte andra? Så Makea åkte in hon med, behövdes! Ebba självtorkar medans jag passade på att föna och frisera den blå. Testade klippa på lite nya sätt (man får passa på när man inte har utställning så det hinner växa ut om det blir gräsligt) och hon blev så fin så =) Pratade med Pernilla under friseringen så det tog lite tid, men nyttigt för Makea att stå stilla, och hon var duktig! Och hon blev fin ;)

Det rena höll inte så överdrivet länge pga att Mickan ringde och frågade om vi skulle me på långis. Och ja, det blev täcken på vovvarna så där är dom rena! Men Makea ska alltid gå i bäckar och ramla igenom isar.... Varför skapades den hunden med VITA framben?? Men torkade och fina är dom nu. Makea fäller lite fortfarande.. Ebba har fällt det mesta så den skabbräven har inte så mycket kvar på kroppen = söt, naken norrman med ett päronhuvud på en giraffhals på en silltunna med 4 ben!

Makea bäddar och bäddar........ Sover och sover........... matvägrar och matvägrar........... Nä men i morse åt hon faktiskt frukosten, men till middag blev det inte mycket att hurra för, endast någon tugga. Men ute springer hon som fasen, dock har det berömda dövörat slått till!!

Marry Poppins med Nilla på onsdag!! Vet inte hur mycket jag är för sånt där (har typ aldrig vart på operan) men lite kul kan det allt vara =) Speciellt att göra något utan hundar! hihi.

Nu ska jag upp och handla och imorron ska jag försöka mig på en Cheesecake!


20.30

Nu är det kväll.... och tävlingen om 5 dagar känns väldigt långt ifrån just nu. Som när jag skrev till Tina i morse att Makea är väldigt skendräktig. Ta bort alla leksaker va ju en bra sak att göra. Jupp det ska jag göra... snart.... och ja, det hanns ju inte! Nu ikväll lekte vi - helt plötsligt springer Makea runt med sin pipgris i munnen och gnäller frustrerat, puffar på den försiktigt och bär vidare.. Hoppar upp och lägger den brevid henne i sängen. Nu är det ett faktum.. Makea ÄR VERKLIGEN skendräktig och ALLA leksaker är borta! Motion ska det bli i massor och maten, ja den äter hon ju inte oavsett så.

Ska göra ALLT för att försöka få bort detta tills lördag... Annars blir det ett jobbigt senario! :'(

Kommentarer
Postat av: Linda

åh va gott me cheesecake:) bettan kommer på tors;)

2009-02-09 @ 22:55:40
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh vad det är skönt med vår hane just nu, han löper inte (men vänta bara tills han blir äldre) och han är inte skendräktig överhuvudtaget!!!!!! Bra med hane ibland!!!!!!!

Nä jag förstår inte heller varför våra hundar har vitt på benen, efter en skogspromenad är de ju svarta ändå...

Ha det så bra!!

Kram Linda.

2009-02-10 @ 10:17:07
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0