Tävling med BOMB!!

Idag var det tävling igen. Som jag längtat att få komma ut. Bestämde mig att åka iväg idag med inga förväntningar utan bara för att få komma ut. Vad skulle jag ha för förväntningar egentligen när hunden knappt ätit på 1 vecka och fortfarande är i skendräktighet, fast i slutet. Dessutom får hon ju inte äta godis, så hur skulle vi värma upp?? Vi har ju en speicell uppvärmingsplan.. Den krossades. Så vad skulle jag ha för förväntningar lixom?

Såhär i efterhand är jag nöjd med mig själv, mitt beslut om tillvägagångssätt mellan momenten (läs senare i texten), fast mindre nöjd med min hund, långt ifrån missnöjd, men hon kunde presterat liiiite bättre.

Allt började jobbigt. Vi gick upp 05.40 för att åka 50 minuter senare, Makea vägrade att äta så det blev bara en liten promenad med mamma medans jag packade det sista. Far iväg i 1 timma och 40 minuter för att komma fram till ett väldigt mysigt ställe som var helt snötäckt! Tog ut Blå och hon var helt galen! Jaha tänkte jag, vad är det med dig??? Drog lottnummer 5 och alla la platsen samtidigt i stallet. Underlaget i paddocken var väldigt bra tycker jag.. För mjuk och jobbig att gå i men det var utjämnat och rensat mycket fint! På platsen pep hon ytterst lite, ngt domaren inte reagerade på. Men hon låg. 10 där och på tandvisningen. Påvägen ut klappade jag henne och sa BRAAA med lite halvglad röst och hunden fullkoligt EXPLODERAR!! Då kände jag genast att det här blir fan inte lätt. Försökte leka av henne ute och sen värma upp, hon kändes på tok för HET! Jag fick göra upp en liten plan i huvudet hur jag skulle göra här.

Väl våran tur och vi går in, det första som händer påväg in är att hon blir lite halvrädd för en tant som ränner ner för trappan från läktaren. Samlade upp och gick in. Linförigheten var ju långt ifrån bra, men jag kan erkänna att jag var jävligt nöjd med hennes position!!! När hon väl hade den... Hon hoppade med frambenen och varje gång vi gick emot läktaren låste hon sig på den. Det betydde att hon inte hängde med i svängarna och blev sen i halterna. Men en helt OK 8 efter förutsättningarna. Jag klappade och berömde för att se om samma sak hände och visst - hon exploderade. Då var det stop, inget mer beröm. Hon var halvt borta och under hela programet låst på läktaren, mest eftersom publiken applåderade mellan varje moment!! Det var något som vakren jag eller hon uppskattade. Visst är det snällt!!! Men dock störande, OK att klappa i slutet!! Det stora misstaget var under ställandet.. Hon gjorde samma jävla piss-sak som i torsdags LA SIG NER!! ÅÅÅÅH vad arg jag blev, men tänkte att "Tezze, du vet att hon inte är i ballans". Vilket gjorde att jag kunde behålla mitt lugn (jag har vanligtvis svårt att dölja när jag blir arg). Fick påminna mig att "Inga förväntningar" faktiskt var mottot för dagen! Halvslarviga ingångar i lite moment och sånt gjorde att vi snöpet gick miste om ett 1:a pris. MEN MED EN 0:a!! Kom ihåg det. Vi slutade på 3:e plats med 157poäng, vilket betyder 187poäng med ställandet!! Vi hade vunnit med ställandet.... Hon hade sämst EN 8:a.. resten va ngt bättre men mindre 10:or än hon brukar (ska) ha. Ska ju inte säga att jag skulle vilja ha mer poäng på de andra momenten, ett 1:a pris på 160poäng är inget 1:a pris för mig. Hon kan bättre. Så då kan det kvitta!!!!

Så momenten var ju inte kassa, men för henne inte mer än medelmåttiga. Men jag hade det fan inte lätt, Makea var som en tickande bomb och emellan varje moment var det absout ÄNDA jag sa ordet "fot" till nästa plats för att påbörja nästa moment. Jag tittade knappt på henne, pratade inte med henne eller någonting - det gick ju inte !?!?!? Det var PÅ TOK för mycket motor i henne idag. Så på det sätter är jag ju jävligt nöjd att hon höll hela vägen! Hon fick ju inget beröm!!! DUKTIG TJEJ!!


Så jag är ju inte missnöjd med henne men besviken, hon ska inte lägga sig på ställandet, hon gör ALDRIG det. Men hon är skendräktig, jag får påminna mig själv. Dessutom på ganska tom mage.. Och ställandet var MOT läktaren. Så vad ska man göra? Det är ingen robot♥

Jag har inget att klaga på. Hon ligger på över 180poäng när hon gör sina moment, även idag som skendräktig och även när jag tycker det är dåligt. Domaren satte 9 på helhet med komentaren "Mkt bra samarbete - bra ekipage!" Så det är ju kul. Hon är sååå duktig min högt högt älskade fröken blå!

Det var bara EN som fick 1:a pris, på 178p. Så det var ingen hög nivå. Men domaren tyckte jag var bra. Han får klart godkänt!

I veckan för vi det tufft. Vi ska träna utan godis... Vi ska mest gå igenom STÄLLANDET, hon skulle bara våga lägga sig! Så ska vi träna på muntligt beröm utan att få en explosion! Haha, låter jävligt mycket enklare än vad det är ;) Det är en galen Blå! hahaha ;) Vi ska gå igenom hela klasser utan belöning, kan inte belöna med boll, då får jag igen en explosion. Jag har alltid fått belöna lugnt med godis och boll EFTER passet. Nu blir det belöna lugnt med rösten och efter passet får hon bollen. Vi ska se om hon håller ihop på lördag!!

Mamma kallade henne en rolig sak förut = Din matvägrande-galna-virrpinne-till-blå-bomb!!

Syster matade Makea förut, ska ju egentligen inte göras!! Själv äter hon inte. Då får hon väl vara utan.. Det är en väldigt stor omställning för henne nu med maten, "dieten" och allt.

En annan som gillar (älskar) den maten är den gula norskan här hemma! Hon blir HELTOKIG!! Igår åt hon upp Makeas middag utan att någon märkte.. hrmf!! Det är inget kött i denna maten, det är endast baserat på fisk, typ. Ebba älskar fisk, vilket Makea inte gör. Hahaha söta ;)

Bild på Blå med sin (stora!) pokal kommer när hon vaknat ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS till det fina resultatet trots alla svårigheter!!!!!! Makea var grymt duktig som vanligt, men med de förutsättningar hon har så är det inte lätt att göra mera. Du ska vara stolt över fröken BLÅ fast att det inte funkar riktigt nu, det går snart över!!!

Vi ses i morgon!!

Kram Linda.

2009-02-14 @ 18:47:38
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Tina, Tarzan och Chili

GRRRRRRAAAAAATTTTTTTTTIIIIS!!! Kul att det gick så bra trots omständigheterna :) Hon är lite kul din lilla blå ;) Måste vart skönt att känna att du ändå fick henne med dej såpass bra trots matvägran, skendräktighet och annorlunda godissituation ;)

kram

2009-02-14 @ 19:16:52
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Linda

Grattis!! Tycker ni va jätteduktiga trots skendräktighet och matvägran!!

2009-02-15 @ 11:44:38
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Gittan

BRA jobbat! Väntar på dagens resultat.......

2009-02-15 @ 13:09:56
Postat av: Norton

Urbra jobbat Tessan, glöm INTE att du just nu inte har en helt frisk hund!!! Älskade filmen där Makea lägger ringar på "stången" ! Helt sanslöst! Önskar jag hade din fantasi men tyvärr så avtar den nog med åldern!!! Hoppas vi ses snart!

Kram Linda

2009-02-15 @ 15:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0