Änglar


Situationerna i föregående inlägg är sanna situationer. Idag kom en till.

*Vi kommer fram till ett stup i skogen
Ebba: "Hmm... Här kan jag nog sätta ner tassen"
Makea: I Believe I can FLYYYY!!!!!!!!


Idag har vi hunnit med mycket! Klockan ringde vid 07.00 för att börja dagen. Klockan 10 var det dax för den nya Rallykursen i stenkullen. Många härliga ekipage i alla olika storlekar. Kursen betyder iaf 1½ timmas passitivet för lilla blå. Hon är en ängel! Ligger knäpp stilla och kommer någon hund fram till henne ligger hon kvar utan att knappt titta på hunden, hon har stenkoll på mig men ändå på ett avslappnat sätt. Skönt! I kursens paus fick hon lite fotgående och sen passitivtet igen.

Efter kursen var det dax att bege sig till Eva-Lena för att göra viltspår. Har lagt ner viltspåret helt från oktober för att kunna starta om, vi hamnade snett i höstas. Idag var det motsatsen! Alla hundar fick ett vanligt spår var och ett med bara klöv utan blod. Makea tog sitt spår (med blod) grymt! Vi hade tappat bort starten men hon hittade den och sen bar det av! Woho!!

Lukas fick ett lite snårigare spår (han är ju trots allt öppenklassare) och hade tagit det bra. När vi skulle gå bortom det spåret för att gå till nästa så sa Eva-Lena att jag skulle släppa henne på spåret och se om hon hittar det. Lukas hade haft lite krångel på vissa platser. Men Makea gick jättebra!

Sen blev det de "blodlösa" spåret. Inte så långt, kanske 50 meter, men det var mest för att se om Makea går på det (med tanke på bloduppehåll och sånt) och det gick bra, lite veligt men det var blåsigt och det är myyycket svårare med bara klöv.

Lilla Saga skötte sina spår jättebra hon också! Matte var nöjd.

När vi gick till bilen fick Saga och Makea rusa av sig så som bara aussiesar gör, haha. Makea slockande i bilen sen på vägen hem =)

Nu ligger vi här i sängen och är trötta och nöjda både jag och lilla blå. Men det har varit en rolig dag!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

I believe i can fly.... Fy f-n va jag garvade igår när jag läste igenom alla grejerna då men nu, jag höll på att kissa på mig... Makea är UNDERBAR, jag bara ÄLSKAR lilla blå!!!!!!!!!!!

Jättekul att hon var så grym i de olika spåren!!!!

Men är man grym på en sak när man är blå så är man ASGRYM på ALLT som man tar sig för!!!!!!!!!!!!

Ha det så bra!!!

Massa kramar Linda.

2009-01-11 @ 16:52:44
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Åh vad avundsjuk jag blir.Hade velat vara med. Finns det roligare att titta på än aussierace? Kram

2009-01-12 @ 21:02:14
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0