Äntligen!



Ja, det tycker lilla blå då matte först idag orkade sig ut på ett riktigt pass, och visst blev det ett RIKTIGT pass. Vi gick igenom både hela klass 1 och hela klass 2 (mer eller mindre tävlingsmässigt). Rutan blev jag mest överraskad över idag! Hon kom ihåg den och både med och utan target gick det 90% av gångerna (dom som inte gick var när mamma och ebba kom och lekte med apporten, haha) För det mesta har vi targeten i, såklart, eftersom vi är i stadie 1 när det gäller rutan.

Över lag gick det väldigt bra idag och även om man fick mjuka upp rosten lite i början så gick det sen som smort för det mesta. Det största jobbet vi har är UTAN TVEKAN apporten.... Men det ska gå det med ;)

Det nya vi körde idag var tvåans platsliggning. Det är förväntat att det kommer bli lite spännande då Makea blir helt förstörd om jagh försvinner, men idag gjorde jag som vanligt men gick och gömde mig. Det blev max 20sekunder åt gången i flera omgångar med belöning och hon reste sig inte iaf, vi börjar försiktigt ;)

Efter det släppte jag henne på 4st uppletande föremål jag lagt ut. Eftersom vi inte gjort det sen oktober säkert så la jag dom inte så långt in. Hon gjorde fina skick och bara ett tomskick, hon ger sig inte i första taget utan vill ha med sig någonting tillbaka.

Så vi hade en rolig träningsstund. Senare åkte jag och syster och handlade och Ebba och mamma tog en långpromenad, så när vi kom hem så tog vi med oss Mackson ut på en långis.

Nu är alla i huset trötta och nöjda och snart ska vi laga mat =) Ha en trevlig lördagkväll allesammans.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Då träffas vi kanske den 28/2 då!



Va duktig hon är Makea..



// Emelie

2009-01-10 @ 17:15:40
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh vad skönt för er alla att äntligen få komma igång igen...Underbart att lilla blå som enligt dig ska vara en gröngöling på 2:ans ruta fixade det galnat...Det är som jag säger MAKEA ÄR GRYM!!!!!!!!

Hoppas att vi kan ses snart å träna lite...

Ha det så bra!!

Massa kramisar Linda.

2009-01-10 @ 17:36:38
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0