År 2009!


Bilder från min klassresa till kolmården i februari 2008 ligger äntligen på min pixbox sida. Det var svårt att sortera mellan 100-tals vackra bilder! Länk finns i länkmenyn här till höger -->

Vi välkomnar år 2009 med öppna armar! År 2008 saknar jag redan, det var ett år som gav mycket! Allt från kryckor och bruten fot till härliga tävlingar och nya kompisar!

Men år 2009 har jag stora förväntningar och förhoppningar på! Jag smider planer!!

Gårdagen blev helt OK! Åkte in till GP fyverkerierna med några kompisar och hadel ite kul. Åkte vidare hem och tog det lugnt och firade resten av kvällen med mycket god mat och släkten! Jag och morfar gick ut en runda med hundarna vid 9-tiden. det smällde mer än vad jag trodde men ingen av dom reagerade ens med ett öra! Hur skönt som hellst. Vid 12-slaget var mamma och mormor inne med dom och allt gick jättebra. Det var en korkad granne som satte världens bomb mitt utanför våran grind!! Den lyssnade hundarna klart lite på och undrade vad det var, men dom var inte rädda. Superbra!
I övrigt var det lugnare här i år än vad det brukar vara, många av grannarna som brukar bidra med en hel massa är alltid bortresta vartannat år typ eller nått. Så förra äret var det helt galet här, och i år helt lugnt. skönt som omväxling!

Grannen med en hund i samma ålder som Makea var ute vid 12-slaget... Mycket korkat och hunden var livrädd och drog hemåt. Men tror man att man är någon sorts hundgud så kan det inte bli annat än fel. Man kan inte magiskt göra att en hund pallar alla smällare klockan 12 en nyårsafton utan att bli rädd! Kul, hunden är 1år och nu kommer dom ha en skotträdd hund i ja, kanske resten av livet. Smart?

Idag ska vi vila och senare i eftermiddag ska jag jobba. Skänt med en liten extraslant! Imorgon blir det spår och trimmning av Saga inför mässan! Makea går jag igenom på lördag.

Hoppas alla haft en bra nyår!!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

G-P fyrferkeriet var vi åxå inne å kollade på, (de var häftiga som vanligt) Milou fick vara ensam hemma under detta...låter kanske hemskt men radion på och han var helt utarbetad efter 2 spår strax innan så sov han som en stock när vi kom hem igen, han hörde inte ens när bilen kom!!!! 12-slaget fixade han utmärkt, tuggandes märgben i sin bur, med musik på i rummet...

Låter som vi har haft en trevlig nyår båda två!!

God fortsättning på det nya året så ses vi snart!!!

Massa trötta kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-01-01 @ 11:37:32
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Va bra att voffsingarna inte brydde sig!



Va en sån person här på gården igår med som hadde med sig hunden ute vid 12 slaget, hunden är nu 2 år & är livrädd för allt som låter & då tar dom ut hundstackarn & säger att det är lika bra att hon vänjer sig, & att det finns väl inget bättre ställe eller sätt än detta! =?



//Emelie



P.s nu har jag länkat från min hemsida till bloggen! =)

2009-01-01 @ 13:53:26
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Flisan

Så skönt att hundarna var lugna! Gott nytt år!

2009-01-01 @ 22:15:18
URL: http://egenhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0