hihi


> vem kan motstå?? <


En ny kommer inte in iår! Hur j*vla sugen jag än är på en kull jag hittat!!!! Men iår får dom nya i kretsen bestå av HARRY (krut, höhö) och CHILI! Sötnosar!!

Nä, blå ska få växa upp i lugn och ro och vi ska ta itur med magen. VS grejjerna är dock sånna frågor jag ställer mig dagligen. Att få en hund med krut i är ju bara så roligt att man inte kan bli mätt!! Mycket vill ha mer! Kelpie har iofs varit lika intressant som aussie iprincip... Innan jag köpte mig min aussie då såklart. BC har jag lääänge sagt till mig själv att "nää, en sån vill jag inte ha - dom är FÖR mycket"... Men även Tezze har utvecklats och en BC hade kunnat bli jävligt kul! Bara det där med vallningen då men.. Det jag "hatar" (lite starkt ord men ja, ni fattar) med aussies är just att den är så uppdelad, jag menar det är ju inte LITE?! Håller med komentaren att Door Keepers är så bra för det är verkligen allround aussies (credit till Tina och Johan)! Eftersom jag har lite sådär halvsvårt (läs väldigt svårt) att slita mig från utställning så vet jag inte om "wanna be kelpie-aussiesarna" är så tilldragande. Ibland kan jag kolla på "äkta" utställningshundar från amerika och bara drömma mig bort! Men nä.... Har dock hittat en hane som jag SKA HA valp ifrån känns det som, han är bara så GRÅTFÄRDIGT SNYGG!!!!! Men han överstiger inte den fina gränsen till "too much". Tilläggas ska ju att till och med mamma blev betänksam på den kullen, även om han är blue merle (hon är ju inte största fanet av merle-färgerna ;) ) så tyckte hon är att han var rätt bra snygg! DET NI!

Hane/tik funderingarna kommer mest när jag kollar på urvackra aussies där alla är hanar! Hanar är helt klart fina och jag vet att mamma vill ha en. Men jag kommer nog inte kunna gå över från tik faktiskt.


Jag vet att det hela kommer sluta i en Blue Merle Aussie tik. Jag kommer inte kunna slita mig... Älskar både hunden, färgen och temperamentet för mycket. Men en Kelpie hade vart kul.... eller en BC............ eller...........eller..................eller.......... Nä, jag är nog en aussie-människa! 


Uppföljning av Makeas mage:
Hon har inte spytt på kanske 5 dagar nu. Hon skiter normalt, även om det kanske är lite oftare. Jag har trots allt ökat torrfodret rätt mycket och pga min minnesförlust (glömde lägga fram nordic-korven från frysen) så fick hon torrfoder till både middag igår och frukost idag.. Med en äggula i *mums hälsar makea*. Kommer inte gå över till 100% foder men kanske 70% iaf. Minskar Nordic rätt mycket. Jag tror itne det kommer hända så mycket mer än nu, eller för den delen blir sämre än nu (fast nu är det ändå helt OK). Det jag får hålla koll på är vikten, den kan hon tappa snabbt! Ni som såg henne som valp minns ju nog den där lilla lilla magra blå tiken som var så mycket mindre än alla andra. Så såg hon ut när hon åt torrfoder.. Nu är det ju veterinärfoder + lite dietfoder hon får. Med lite tillskott.

Det lilla hoppet lyser för att det ska kunna gå bra med detta!


Ridhusträningen idag gick väääldigt bra! Är supernöjd och blå blev trött! Nu har jag även hittat en lydnadskurs jag vill gå! Så nu slipper vi vara alldeles vilsna ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Samma med mig, går ofta & tänker på vad nästa hund skall bli! Jag har ju bestämt mig & det blit ju hellt klart en aussie nästa gång! Men man funderar en hel del! ;)



Håller tummarna för att Makea skall bli bättre!



//Emelie & vovvarna

2009-01-30 @ 10:11:50
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Sandra

Jag insåg redan för många år sen att om jag skulle hinna ha en av varje av alla de raser jag vill hinna med så behöver jag leva sisådär en 400 år eller så... ;-) Det är så många raser som har sin egen charm och sitt eget användningsområde som jag vill fördjupa mig i!

Men aussie kommer jag nog alltid ha iaf. Även om det blir en och annan jokerhund i hemmet också...



Håller tummarna för att Makeas mage får lov att må bra nu!





2009-01-30 @ 13:06:53
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Emelie & Vinna

Trist med Makeas mage. Jag håller tummarna för att ni får ordning på det snart. Inte roligt när ens hund inte mår riktigt bra :-(



Så himla söt på bilden!

2009-02-01 @ 14:50:08
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0