MyDog dag 2!

Vi börjar med att tacka för alla grattis och fina ord från igår!!! Så gulligt =) Det betyder mycket att höra att man är bra på det, även om jag tycker det är lite pinsamt när folk säger det direkt till mig :P Men jag tar åt mig!! :D  TACK!

Ja, Makea har inte mått bra de senaste dagarna (troligtvis reaktion på vaccinet) så jag tvekade in i det sista att ta med henne idag men tänkte att eftersom hon tycker det är roligt så kanske det piggar upp henne. Sagt och gjort så åkte vi dit. Eva-Lena åkte med så mamma slapp!

Fick först ta in bror Nelson i ringen och det gick helt ok enligt mig =) Vet inte hur det såg ut haha men han fick 1:a iaf. och 3:a i konkurrensen =)

Sen Makea. Man såg tydligt på lilla blå att allt inte var OK och det märktes i ringen. Hon låg inte alls på i kopplet som alla som känner Makea vet att hon ALLTID gör, hon springer så jag flyger efter! Det powern va det inte idag och inget tryck i steget heller. Hon skötte sig dock väldigt bra♥, som vanligt! Domaren tyckte inte om hennes variant av hund (lite av den klenare) och sa att hon tyckte hon var för smal och fick en tvåa. Dock sa hon att Makea hade något av de vackraste huvuden hon sett =) *stolt matte*. Jag är inget annat än nöjd med Makea, trots att hon inte mår bra så protesterar hon ingenting utan gör det för att vara till lags. Älskade, älskade blå

Hon fick trots sin tvåa vara med i avelsklassen eftersom domaren gillade hennes huvud så mycket.

Så det vara mamma Sexy (handler Tina) och barnen Nemo (handler Pernilla), Tequila (Handler Freddan), Makea (gissa handler, haha) och Nea (Handler Jojje) som fick gå in. Och dom små gjorde det med bravur och blev bästa avelsklass med HP, därmed ännu en dag i finalringen =)

Jag fösökte varva mycket vila och lek och bus ute i luften för att få henne att hålla ihop. Även lite trix inne för att pigga upp in i det sista. Efter lång lång väntan och lite försening så var det avelsklassernas tur!

Nea bytte handler till Tessan då Linda och Jojje skulle hem. Kan ju inte påstå att det gick speciellt dåligt där utan snarare tvärtom!! BÄSTA AVELSKLASS 3:A!!!!!! Det var ju över förväntan! Smått glada blev vi!! Det roliga var att Door Keeper verkligen stod ut dessa två dagar. Vi tog hanhunds-certen båda dagarna, en hel massa ck och fina placeringar, Silly blev bästa veteran 4:a idag och som grädde på moset bästa avelsklass. HEJJA DOOR KEEPARE!! Dagens roligaste var i finalringen när vi väntade på att bli placerade, vi står på ena kortsidan och helt plötsligt så upptäcker Pernilla att på andra kortsidan sitter alla dagens domare vilket hon utbrister i "VA?! Sitter det domare där????? Det såg jag fan inte!!" HAHAHAHA Ja det var ju bra att hon inte sett det innan för då hade hon inte kunnat springa, hahahahaha! Du är ju bara för ball Nillan.. Och efter hennes utbristande börjar Tessan också! "VA?! Det såg jag ju inte heller, men gud det är ju hela kortsidan!!" Hahaha härligt folk ;)

Bilder tog jag inga själv så det får jag fjäska till mig ;) Vi tog jättefint gruppfoto med priserna och "familjen" =)

Här kommer gruppkortet iaf:


Nemo, Tequila, Mamma Sexy, Nea och Makea
Två långa dagar och jag är heeeeeeeeeeeeelt slut, men sååå nöjd!

Blå sover som en stock på mina ben och drömmer som bara den och snart sover jag med. Imorgon blir det vanlig dag innan jag åter går in i mässan på tisdag!

Ps. Ta tillvara på allt som om det vore det sista, det var det för en idag. När vi åkte förbi hade bilden sprängts (antagligen när h*n startat den) och brunnit, hundarna var döda och täcktes precis över av brandmännen och ägaren själv i intensivvård av ambulanspersonalen! Gråten var nära till hands för mig! Det absolut värsta som finns!! Så snabbt allt kan vända!

Kommentarer
Postat av: Tina

Verkar som (enl. aftonbladet) bara den ena hunden dog, den andra vårdas på Blå stjärnan för rökskador. Om föraren stod det inget - kanske lite ljus i mörkret. Kul att hon fick så fina ord om huvudet och att det gick bra för er i avelsgruppen ;) Hon kommer igen när hon kvicknar till :)

kraaaaam

2009-01-04 @ 19:26:28
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Pernilla

Visst var det otäckt med bilen...ysch, vi såg oxå den när vi åkte..inte kul..



Men GRATTIS på dig!! Du är SUPERDUKTIG!! Och du..domarna syntes INTE!!!

Kram från Nanne..jag menar Nemo & co

2009-01-04 @ 21:06:29
Postat av: Nelson

Roligt att jobba med dig, det kändes tryggt.

Tack så mycket för att du visade mina bästa sidor.

Kram nelson

2009-01-04 @ 21:51:27
Postat av: Tessan

Ja visst har det varit en härlig helg?! Hopppas den lilla snart är på topp igen, tack för denna gången.

På återseende snart!

2009-01-06 @ 09:24:50
URL: http://aussieridge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0