MyDog dag 1

Årets bästa utställning är igång! Dag 1 började väldigt bra måste jag säga. Makea var ju inte anmäld men jag skulle ändå in för att ställa Saga och Kaylee. Jag har inte så mycket bilder men Saga drog till med ett BIR-valp i aussie ringen! Matte och uppfödare blev såklart glada =) Nu var det lång väntan till finalen! Makeas bror Nemo drog till med sitt andra CK på sin andra utställning och blev R-bästa hane ENDAST slagen av championhanar!! Därmed tog han sitt och kullens första CERT!!!!! SUPER DUPER GRATTIS!! Kennel Door Keepers fick 1:a och HP på uppfödarklass!

Några timmar senare var det Kaylees tur. Något (väldigt) naken vilket domaren påpekade och det blev en slät etta ;)

Ytterligare en hel massa timmar och hel del shopping så var det dax för valpfinalen. Finsk domare skulle dömma 47 valpar. Tro det eller ej men Saga och jag klarade oss till sista gallringen och blev därmed bland de 10 bästa valpar!! Det var inte dåligt... av 47 valpar på en nationell utställning, stor som MyDog ändå är, och med en officiell domare =) Nöjda blev vi alla!

Andra året i rad jag snubblar på mållinjen i valpfinalen! Förra året var det Kaylee som sträckte sig fram till sista gallringen! hihi

Lite bilder

Kaylee


Saga i finalringen.

Saga i finalen igen.

Tack för oss idag och vi kommer åter imorron!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du är otroligt duktig! Lycka till imorgon!

2009-01-03 @ 19:52:08
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Håller med ovanstående. Du är bara såå bra Terese. Kramar från Anki,Siri,Vilda

2009-01-03 @ 20:52:09
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Sandra

Grattis till fina resultatet med Saga!!! Hon är bra söt den tjejen!



Hade Silly och Monster sett ut som tervflickan hade jag förstått att domaren drog ner så pga pälsbrist... ;-)

2009-01-03 @ 22:24:55
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Emelie

Hihi..



Jag såg bådde dej & Makea..

Om du tänker efter så såg nog du mig ochså jag satt på bänken (den långa vid ringen i röd jacka)

Vi flyttade bak den då ni nästan sprang på oss.. ;)

Jag skulle gå fram och hälsa efter att du vart i ringen men jag fick ett samtal så jag var tvungen att sticka! :(



Jaja nästa gång! Bilder kommer idag, jag tog en hel del på alla door-keepers hundarna!



// Emelie

2009-01-07 @ 10:19:57
URL: http://hundarnamina.dinstudio.se
Postat av: Pernilla

SUPERDUKTIGT att få fram Saga bland de tio i finalen, det är INTE lätt!!!

GRATULERAR och grattis till EvaLena som fått tag i en GRYM handler!!!

Kram

2009-01-07 @ 21:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0