Puppys och träning


Kennel Illostras har valpar kvar!

Lunas valpar är nu 4veckor och har utvecklats till 8 små pirayor!! Jag har två storfavoriter, två kaxiga pirayor med en jäkla mycket temperament = Tezze-vovve! Men nä, en hund till kommer det inte in nu.... Sen är det ju lite "fel" ras för mig så jag får nöja mig med Luna, Nisse och valpen som ska stanna hemma!

För övrigt så fick Makea en cykeltur igår, hon gillar det verkligen! Och idag var jag, Makea, Linda och Milou och tränade. Makea fick lite smålydnad och agility. I den lerpölen så uppskattade hon agilityn mer eftersom man slapp sitta då :P haha. Lite fisförnäm var hon faktiskt idag, vilket inte direkt tillhör hennes vanliga sida. Men nu lurar skendräktighet och allt. Mer träning i lera! agilityn gick bra, tränade starter, alltså att hon inte ska flytta en tass även om jag rycker till eller pratar osv. Det är viktigt i en start tycker jag. Slalom och snea tunnelingångar blev det med lite av.

Makea känns lite halvslö... Det går inte riktigt i den takten vi är vana vid. Hon har vaknat lör, sön och tisdag morgon klockan 5 och spytt skum. Så allt är väöl inte helt ok, men hon är inte slö eller något, hon har bara trappat ner ett steg. Men det kommer väll tillbaka ;)


TACK Linda för en trevlig träningsdag!

Kommentarer
Postat av: Linda med Milou

TACK så jätte mycket för allt idag, det var jättetrevligt i lervällingen!!! NYTTIGT!!!

Milou är jätte trött efter vår träning...

Ha det så bra!!!!

Hoppas att Makea snart blir sig själv igen!!!

Massa kramisar Linda.

2009-01-13 @ 22:53:00
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0