Sicken dag!!




Idag var jag på en heldags symposium som studiefrämjandet bjöd vissa instruktörer på! Tack Git för att jag fick en plats!

Dagen gav OTROLIGT! Det var 3 mycket duktiga personer som skulle på olika sätt prata om den gemensamma överskriften Påverkan - Åverkan.

Först ut var Kerstin Malm som pratade om Att leva med hund. Har inte hört henne tidigare men hon var mycket duktig! Efter lunch var det Björn Forkman som jag tror var ren forskare (ja alla 3 var ju typ det i olika saker, haha) och pratade om väldigt många olika beteendetester man gjort på råttor och möss. Han var till en början lite svår att förstå för mig, men sen gav en hel del undringar! Mycket mer ingående i hunden som flockmedlem osv. Mycket inlärning och hur bestraffning påverkar. Han gick även in på Minnet och funktioner. Väldigt bra!

Efter fruktstund var det herr svartberg. En duktig man som jag lyssnat på många gånger. Tyvärr är det itne så mycket nytt nu och jag har lärt mig hans, förhållandevis, enkla sätt. Men mycket rolig att lyssna på och väldigt trevlig att prata med. Nu har jag fått massa tips med mitt kassa fotgående så nu ska vi köra! (jaja, det är 2 veckor till tävling, kanske hinner vi se liten förbättring? ;) ). Nästa steg med Kenth blir helt klart en lydnadskurs, MED hund...

Jag orkar inte skriva mer ingående om dagen. 7timmar teori tar ut sin rätt! Men har haft så kul och lärt mig massor av nytt! VM NÄSTA?? HAHAHA


Nu ska jag ladda batterierna till morgondagens nyfödda lydnadspass! Även rallykursen som jag har innan. Mitt huvud är för tillfället totalt ur funktion och hjärnan är helt mosad! SOVA står på schemat!

NATTI NATTI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0