Mera Sjuk..


Jag och blå tittar på TV.

Fortfarande sjuk men kände mig bättre imorse, tänkte ta ut hundarna i snön osv. Vid frukosten kände jag mig yr igen och fick gå och lägga mig. Lite har jag iaf kunnat vara uppe idag, men när jag blir yr är det sängen som gäller. När snön låg på marken imorse blev Ebba som tokig inne! Så jag släppte ut dom och kastade ut torrfoder så dom fick leta med näsan, det tyckte dom var roligt och kunde sysselsätta sig själva där ute en stund.

Snön är nu lika borta som om den aldrig kommit, men en liten skymt fick jag iaf =)


Ebba ville komma och göra sällskap en stund! Även om hon mest spenderat dagen i mammas säng sittandes och tittat ut på snön, och såklart skälla på plogbilarna!

Annars har här inte hänt mycket idag, som jag hade hoppats på... Kanske imorron =) Är fruktansvärt lydnadssugen nu!!! Det spritter i benen och jag har mängder av nyspunna planer i huvudet som vill sättas i verket!

Hittade en söt bild på dogsen förut som är tagen när Makea är 8 veckor.


Så söta! Tog en liknande bild idag, nästan 1år efter.



Makea har vuxit lite?? Hihi. Stor färgskillnad måste jag säga. Som liten var hon väldigt ljus grå men färgen har utvecklats till en vacker Blue Merle färg! Hon fäller nu och jag tycker hon fäller rätt roligt. Allt långt hår trillar av först, så nu kan man se underullen emellan den långa pälsen :P hihi.

Ebba var dock lite smalare förr i tiden (urfälld på bilden) :P Vi håller på att ändra på det men har nog helt fel foder för att göra det lätt, men fodret ska bytas när det tar slut.

Ha en bra slaskdag!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Men herre gud är du inte frisk ännu???? Det var ingen dålig grej som du åkte på...

Hoppas att du snart blir bra igen!!!!

Då och nu korten är verkligen helt UNDERBARA!!!!!!!!! Lilla blå...hon är speciell det lilla knytet...

Krya på dig!!!!!!!!

Massa kramar Linda.

2009-01-08 @ 16:05:51
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Hmmm...det verkar som mitt inlägg inte kom med...jag skriver det en gång till för säkerhets skull!!!!

Men herre gud är du inte frisk ännu???? Det var ingen dålig grej som du åkte på...

Hoppas att du snart blir bra igen!!!!

Då och nu korten är verkligen helt UNDERBARA!!!!!!!!!

Lilla blå...hon är speciell det lilla knytet...

Krya på dig!!!!!!!!

Massa kramar Linda.

2009-01-08 @ 16:08:42
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Ida

haha så hon fäller makea säger du, du ska va glad att hon har päls kvar! haha , amy har bara underull kvar, förutom i nacken där det är lite långt och på rumpan . haha hon ser inte klok ut :)

2009-01-08 @ 18:35:09
URL: http://www.aussietok.tk
Postat av: Sara, Kimya och Mischa

Ja, Kimya är för liten den 28.de feb, ska se om jag kanske kan anmäla Mischa =) Hon behöver en del träning!



Jag är osäker på ifall jag såg dig.. Jag kollade i och för sig inte så mycket heller. Jag träffade några av mina klasskompisar, men jag hade gått rakt förbi dem ifall dem inte sagt något. ;) Tankarna och blicken fanns bara hos hundarna..haha.



Krya!

/Sara, Mischa och Kimya

2009-01-08 @ 19:34:50
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Sara, Kimya och Mischa

Hm verkar inte gå att skicka..



Ja, Kimya är för liten den 28.de feb, ska se om jag kanske kan anmäla Mischa =) Hon behöver en del träning!



Jag är osäker på ifall jag såg dig.. Jag kollade i och för sig inte så mycket heller. Jag träffade några av mina klasskompisar, men jag hade gått rakt förbi dem ifall dem inte sagt något. ;) Tankarna och blicken fanns bara hos hundarna..haha.



Krya!

/Sara, Mischa och Kimya

2009-01-08 @ 19:43:01
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Tina

Näää, nu får du krya på dej... Inte ligga och va sjuk så här hela året ;)



Krya på dej och säg till pluttarna att få fart på dej.

kram Tina med 2 ½ v kvar ;)

2009-01-08 @ 23:54:33
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Har du också åkt på den där "skiten". Hoppas att det inte var jag som smittade dig. I vilket fal. Krya på dig så hoppas jag vi ses snart igen. Kram från oss

2009-01-09 @ 20:57:52
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0