Skilda världar?

Mina hundars reaktioner i samma situation.

*Blir instängda i en glasterass med glasväggar och en glasdörr som stängs.
Ebba: "Nej nu stängde dom, då sitter jag väll här och tittar då...."
Makea: "Wohoo jag koooommmmmmeeeeerrrrr!" Sen undrar hon vem som slog henne och varför hon inte kommer längre är hit!

*Grisöra
Ebba: "Mmm va gott..."
Makea: "Mohaha looser, jag är färdig först och därmed vinner jag" *2 minuter senare* "Men matte varför har hon grisöra? Jag har ju inget... Kan jag låna ditt Ebba?"

*Vilt (eller andra saker som EBBA vill jaga)
Ebba: *SKÄLLER* "Makea vi måste ta den, ta den då jag sitter fast! SPRING!"
Makea: Waah jag springer!! Vart e den vart e den? Nej tappade jag den?!?! Jag hittar den snart!"
Ebba: Hihi sucker, vem är det som får skäll nu då?

*Träning med Makea inomhus
Makea: "Snurra? Jag kan snurra, titta va duktigt! Krypa? Jag kan, jag kan, låt mig!"
Ebba: Höhö, den blå smurfen gör jobbet, och jag sitter här och kan fjäska till mig och sparar energi"

*Stubbe i skogen
Ebba: Jaha...
Makea: SHIT matte den tar mig, den tar mig!! AAAH Jag måste döda den nu, DÖDA!! Nu ska jag våga, JAG VÅGAR!......... Va? Va det inget mer än de här? Men gud så töntigt!
Ebba: *rycker på ögonbrynet* "Redan?! Det menar du inte?...... Geek!

*Matte försvinner
Ebba: Ha ha synd för dig... Hoppas du hittar hem igen...
Makea: NEEEEJ!!! MATTE VART ÄR DU??? JAG SKA RÄDDA DIG! MMMAAAAATTTTTTTTTTEEEEEEE????????

*Godis eller andra saker
Ebba: Aha vill du också smaka? Ja men den va god faktiskt, här, testa.
Makea: "GUD NÅDE DIG OM DU KOMMER EN MILLIMETER NÄRMARE!!"

*Ringer på dörren
Ebba: "Makea det kommer någon!"
Makea: DET KOOOOMMMMMMMEEEEERRRR NÅÅÅÅÅGGGGGOOOOONNNN!! JAG TAR DET! JAG TAR DET!.... nej jag ångrade mig, Ebba du får gå först! OM det är något farligt!

*Lypsyl på mattes läppar
Ebba: Varför reagera?
Makea: Va? Det luktar, mat till mig! Ha? Ha? Jag får smaka, ro hit läpparna! HÄR SA JAG!

*Bollsport på TV
Ebba: "Snark, finns det inget hundprogram?"
Makea: "Shit en boll! Kan jag få? Kan jag? Snälla! Jag tar den. Va? Försvann den? Finns den inte bakom TV:n heller? Men gud vart tog den vägen?"

*Sova
Ebba: I sängen, ta så mycket plats som möjligt! Dom tvåbenta dårarna kan flö på sig!
Makea: Sova? Vad gör man då?

*Leksaker
Ebba: "Fan va töntigt... orka ödsla energi på det när det ändå inte är någon som leker MED dig!"
Makea: Wiiiii den är min! MIN! Jag tog dig! Nu har jag dig! Tjohoo! *hoppar omkring och kastar tross med sig själv*

*Utställningar
Ebba: "MEN så onödigt... Varför ska just h*n tycka saker om mig? Jag är ju redan snyggast! Och vem fan kan inte springa fint och stå sitlla? Kan ni inte hitta enklare saker eller?"
Makea: "Nu måste jag anstränga mig! Spring fint, spring fint... Gud vad jag klarar det bra! Nu är jag nöjd med mig själv. Stå stilla, alldeles stilla - SHIT va bra jag ÄR!!



Summa sumarum - Vem är egentligen smartast? En NORSK buhund eller Australian Shepherd, som faktiskt klassat sig som världens smartaste ras enligt amerikanarna. (viskar: man undrar ju, hahahahaha)

Ebbas blickar mot Makea är klockrena. Det är som om hon säger "Och vilket jävla solsystem kommer den korkade varelsen ifrån????"

Ni förstår att mina dagar kan bli väldigt spännande när jag studerar dessa hundar. Dom är mer olika än några andra asså... Jag skrattar varje dag.

Klockrenast för mig är än idag glasdörren. Hon såg så fruktansfärt  förvånad ut när hon sprang rakt in i den! Lilla blå. Det var nästan så Ebba skrattade.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Taskiga matte som stänger in vovvarna i ett glasrum... ;o)

Jag har inte träffat varken Ebba eller lilla fröken blå särskillt mycket för att veta hur de bör vara i dessa situationer men faktiskt så kan jag se Makea framför mig i många av dem... Hon är bara för söt lilla Makea!!!!!

Hoppas igen att vi snart kan träna ihop!!!!!!!!!!!!

Massa kramar Linda, Jojje och Milou.

P.s Jag grattade honom som du bad mig och han tackade så mycket...=O) D.s

2009-01-10 @ 23:14:59
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Maria & Vilda

Ha ha va roligt du har med dina änglar! Här hemma finns ju en gammal gubbe som oxå tittar konstigt på Vilda ibland men för det mesta försöker hon nog att göra precis som han. En liten härmapa på gott o ont...

2009-01-11 @ 12:02:12
URL: http://123.minsida.se/vildarocky
Postat av: Eva m Bosse & Hedda

Kul läsning! Jag gillar den när matte gömmer sig :) Klockrent på buhundarna!

2009-01-11 @ 18:40:24
URL: http://www,buhund.cybersite.se
Postat av: Sabine

Hihih vilket roligt inlägg!:)



Kände verkligen igen Matte försvinner(skillnaden på en spets oh tex en aussie)Och Bollsport på TV,Daisy älska att kolla på tv..Babe den lilla grisen kollade hon konstant i 10 min!Selite från och till:)



God Fortsättning!

2009-01-11 @ 23:28:31
URL: http://sabine.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0